1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
هدف کلی |
درس به بررسی پژوهش ها و کاربردها در تحول شناخت می¬پردازد. با رویکرد موضوعی تحول نرمال و غیرنرمال برخی ویژگی¬هایی چون تئوری ذهن، اخلاق، همدلی، و پردازش هیجانات، در دوران کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و سالمندی بررسی می¬شوند. جنبه های شناختی و هیجانی این ویژگی¬ها، بنیادهای عصب روانشناختی ممکن، آزمون روانشناختی و روشهای تحقیق و روند¬های رشد نابهنجار مربوط بررسی می¬شوند. |
3 |
روش تدریس |
سخنرانی، بحث و گفتگو ، ژورنال، سمینار |
4 |
وظایف دانشجو |
• حضور به موقع و شرکت در بحث و گفتگوهای کلاسی: دانشجویان باید در هر جلسه نسبت به موضوع مربوطه آمادگی لازم را داشته باشند تا در پاسخ به سوالات یا طرح سوال مشارکت نمایند.
• مقاله خوانی(Reading Text) : در جلساتی مقاله ای پژوهشی به زبان انگلیسی معرفی می شود که دانشجویان باید درباره موضوع مقاله، تاریخچه و موضوع تحقیق، روش پژوهش، محدودیتهای تحقیق و چطور این پژوهش با پژوهشهای دیگر مرتبط می شود بحث و نظر دهند.
•
• سمینار/پروژه: فعالیتی است که دانشجو آن را انتخاب می کند. فعالیت می تواند الف- ارائه سمینار، ب- تهیه یک فیلم کوتاه از تحول یکی از ویژگی¬های شناختی، روانی-اجتماعی حداقل در چهار کودک باشد. پروژه باید در باب تحول باشد و دانشجو باید تایید مدرس را قبل از جلسه سوم کسب کند. |
5 |
منبع |
گیزلا لابووی-وی یف (1401). یکپارچه سازی هیجانات و شناخت در طول عمر، ترجمه طبیبی و ذوالفقاری، انتشارات ارجمند. تهران. |
6 |
نحوه ارزشیابی |
مقاله خوانی (4) + سمینار (3)+ امتحان (13) = 20 + حضور به موقع و شرکت در بحث ها اجباری است. |