طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در ترم هفت کارشناسی ادبیات انگلیسی ارایه داده می شود.
2 هدف کلی آشنا ساختن دانشجویان با سیرتحول ادبیات در آمریکا از قرن هجدهم تا قرن بیست و یکم
3 شایستگی های پایه علاوه بر تعلیم دانشجویان در مورد مسایل و رویدادهی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در تاریخ آمریکا و آثار مربوطه، هر دانشجو فرصتی می یابد تا با پژوهش در یک موضوع گرفته شده از سر فصل دروس، مطالبی را به کلاس ارایه دهد.
4 اهداف یادگیری دانشجویان با فراگیری این درس تغییر و تحولات ادبیات آمریکا را از زمان پیدایش این قاره تا قرن بیست و یکم پیگیری کنند و تاثیرات متفاوت مسایل سیاسی و اجتماعی را می توانند در آثار هر دوره بررسی کنند.
5 روش تدریس ارائه استاد، دانشجویان، بحث کلاسی و کار گروهی یاددهی دانشجویان از دو طریق صورت می گیرد. بدین صورت که با نظارت و ارایه نظر در ارایه دانشجویان مطالب درسی را یاد می دهد. لازم به ذکر است خلاصه ای از مطالب از قبل در اختیار دانشجویان گذاشته شده تا آن ها از مسیر اصلی کلاس فاصله نگیرند.
6 وظایف دانشجو دانشجو موظف است مطالب ارایه شده توسط استاد و همکلاسی های خود را فراگیرد و در امتحان بر اساس آن ها ارزیابی شود. بعلاوه هر دانشجو موظف به ارایه مطلبی از سرفصل با توجه به راهنمایی های استاد است.
7 منبع Byam, N., et al. (1998). The norton anthology of American literature. New York: W.W. Norton and Company Inc. High, P. B. (1986). An outline of American literature. London: Longman. McMichael, G. (1998). The anthology of American literature. New York: Prentice-Hall.
8 مواد و امکانات آموزشی تخته، ویدئو پروژکتور با استفاده از پاورپنت و دیتا پروژکتور دانشجویان به صورت سمعی بصری با تاریخ ادبیات آمریکا آشنا می شوند. نحوه ارزشیابی
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر/میان ترم/ آزمون نهایی پروژه، نوشتاری، عملکردی ارزشیابی به دو صورت کتبی و عملی صورت می گیرد. بدین گونه که آزمون هایی به صورت کتبی (به تعداد دو الی سه تا) به صورت کوییز در طول ترم از دانشجویان گرفته می شود. این امتحانات در مجموع دو نمره بارم دارند. ارایه دانشجویان درکلاس برای همکلاسی های خود مورد مطالبی که در سر فصل دروس قرار گرفته، دو نمره از بارم پایانی را به خود اختصاص می دهد. در آخر، امتحان پایان ترم، 16 نمره به صورت کتبی، اطلاعات دانشجویان در مورد مطالب ارایه شده در کلاس (توسط استاد و دانشجویان) مورد سوال قرار می دهد.
10 فایل Pdf File