1 |
هدف کلی |
آگاهی دانشجویان از کم و کیف اثر و منابع پژوهشی مرتبط با آن. |
2 |
شایستگی های پایه |
اطلاع از حوزه های مفهومی عرفان و تصوف و سابقۀ ادبیات تعلیمی از جمله حدیقه و آثار عطار. |
3 |
اهداف یادگیری |
درست خواندن و فهمیدن متن بعلاوه آگاهی از نوع تداعیهای معانی در مثنوی و کم و کیف شاعری مولا |
4 |
روش تدریس |
خواند و تفسیر متن و همچنین معرفی قابلیت اثر در زمینه پژوهشهای ادبی و عرفانی و معرفی آنها. |
5 |
وظایف دانشجو |
خواندن بخشهایی از اثر بتنهایی و همچنین خواند آثار پژوهشی جدید در بارۀ مولانا و مثنوی و ارایه آن همراه دبا نقد و نظر در کلاس. |
6 |
منبع |
مثنوی چاپ نیکلسون و شرح دکتر شهیدی و آثار پژوهشی محققان این عرصه از جمله مولوی نامه همایی. در سایه آفتاب دکتر پورنامداریان.من بادم و تو آتش و شکوه شمس از ان ماری شیمل و..... |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و مقاله و لوازم ارتباط مجازی. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارایۀ کلاسی و خواندن و تفسیر متن( شفاهی و میان ترم) و امتحان کتبی( پایان ترم). |
9 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به اهمیت مثنوی از جهت ادبی و داستانی و محتوای جامع عرفانی شاخص مهمی برای کل ادبیات فارسی محسوب است. |