طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس اختیاری
2 هدف کلی آشنایی با زبان رسانه و نسبت آن با زبان معیار و ادبیات و نقد مصادیق مطبوعاتی و شنیداری و تصویری
3 شایستگی های پایه آگاهی از رسم الخط فارسی و دشواریهای موجود در نگارش فارسی اطلاع از قواعد ویرایش
4 اهداف یادگیری -شناخت الگوهای خبر رسانی درست و مستند و زبان قابل فهم و روان در گزارشهای مطبوعاتی - شناخت نارساییهای زبانی رسانه ها و راه رفع آنها
5 روش تدریس مرور تاریخی پرداختن به نمونه های متنی و اصلاح و ویرایش آنها تمرین کلاسی و نقد روزنامه و مطبوعه از حیث کاربردهای کلمات
6 وظایف دانشجو خواندن متون نظری مربوط به زبان رسانه( کتاب سیر تحول ادبیات ژورنالیستی در زبان فارسیاز سمیعی گیلانی. کتاب زبان مطبوهات از میرعابدینی، کتاب گفت و شنودهای رسانه ای از تلسون ترجمه پروین طاهری) خواندن مقالات مرتبط تهیۀ گزارش از روزنامه ها و رادیو و تلویزیون با توجه به نوع زبان در موضوعات گوناگون و برای مخاطبان خاص
7 منبع تاب سیر تحول ادبیات ژورنالیستی در زبان فارسی از سمیعی گیلانی. کتاب زبان مطبوهات از حسن میرعابدینی، کتاب گفت و شنودهای رسانه ای از اندرو تولسون ترجمه پروین طاهری مقاله زبان رسانه ها از احمد سمیعی
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب و مقاله پاورپوینت دسترسی به فضای مجازی در کلاس فیلم مستند خبری و داستانی
9 نحوه ارزشیابی تکلیف و کار کلاسی و اصلاح مواد مطبوعاتی با توجه به معیارهای درست نویسی گزارش نویسی از حوادث فرهنگی و اجتماعی و رویدادهای علمی امتحان میان ترم امتحان پایان ترم
10 فایل Pdf File