1 |
هدف کلی |
آشنایی با متون برجستۀ نثر عرفانی و ساختار و زبان آنها |
2 |
شایستگی های پایه |
توانایی خواندن و تفسیر متون و درک نکته های فکری و نظری |
3 |
اهداف یادگیری |
تسلط بر متون از حیث زبان و محتوی و آشنایی با روش تحلیل و تفسیر متن عرفانی |
4 |
روش تدریس |
طرح نظریه ها در بارۀ متن عرفانی .
تقسیم بندی متون بر اساس خاستگاه و کارکرد و مضمون
ارائۀ روش استخراج نکته های مهم متون بر اساس فرم تهیه شده |
5 |
وظایف دانشجو |
مراجعه مستقیم به متون عرفانی و استحراج مطالب مورد نظر بر اساس فرم ارائه شده
مطالعۀ منابع پژوهشی و نظری |
6 |
منبع |
آثار نوسیندگان و بزرگان عرفان مانند خواجه عبدالله انصاری. عین القضات. بقلی شیرازی. هجویری. قشیری.نجم رازی. نسفی. غزالی و...
منابع پژوهشی: مکتب حافظ . ارزش میراث صوفیه. عرفان پس از مدرنیته از دان کیوپیت. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و مقاله و فرمهای پژوهشی. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
کار و تحقیق کلاسی. مقاله پایانی در موضوع خاص. امتحان شفاهی از متون و امتحان کتبی از منابع و مباحث کلاسی. |