1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
در گرایش عرفانی جزو دروس اصلی است و زمینه ای برای آشنایی با ارا و نظریات ابن عربی |
2 |
هدف کلی |
تسلط بر متون ادبی تعلیمی وعرفانی از طریق آشنایی با اندیشه ها و نظریات بزرگان عرفان و تصوف |
3 |
اهداف یادگیری |
اشراف بر متون عرفانی فارسی و صور معانی و اشارات گوناگون عرفانی و تمثیلات به کار رفته در آنها در حوزۀ عرفان نظری |
4 |
روش تدریس |
ارائۀ مطالب مربوط به عرفان ابن عربی از سوی استاد و مطالعۀ آثار پژوهشی از سوی دانشجو و بحث و بررسی مطالب آنها در کلاس. خواندن متن شروح آثار ابن عربی و ارائۀ موضوعات پژوهشی و نگارش مقاله از سوی دانشجویان. |
5 |
وظایف دانشجو |
خواندن متون تعیین شده و ارائۀ گزارش کار پژوهشی در کلاس. |
6 |
منبع |
کتاب ابن عربی از دکتر جهانگیری. کتاب زبان تازۀ عرفان از سعاد الحکیم. کتاب چنین گفت ابن عربی از نصرحامد ابوزید. بخشهایی از کتاب وحدت وجود از دیدگاه ابن عربی و اکهارت از قاسم کاکایی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و مقاله |
8 |
نحوه ارزشیابی |
کار تحقیقی کلاسی. مقاله نهایی. آزمون میان ترم و آزمون پایان ترم. |
9 |
فایل |
Pdf File |
10 |
شایستگی های پایه |
توانایی خواندن متون و تسلط به مسائل و اصطلاحات عرفانی |