1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس یکی از دروس اختیاری دانشجویان فیزیک در سالهای سوم و چهارم میباشد.
این درس دانشجویان را با دنیای جدید از ذرات و برهم کنش های بین آنها و آزمایشهایی که از پراکندگی ذرات در شتاب دهنده های بزرگ دنیا صورت میگیرد آشنا میکند. سوال اصلی تلاش برای یافتن جوابی برای این سوال است که دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم از چه اجزایی ساخته شده است و این اجزا چگونه با هم اندر کنش میکنند؟ |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مدل استاندارد ذرات بنیادی، تقارن ها در فیزیک ، حساب دیفرانسیل و انتگرال فایمن، الکترو دینامیک کوانتومی ،
برهم کنش های ضعیف و نظریه های پیمانه ای |
3 |
شایستگی های پایه |
برای این درس دانشجویان باید با مکانیک کوانتمی و نسبیت آشنایی داشته باشد. |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت ذرات بنیادی و نظریه های توصیف کننده و طبقه بندی آنها |
5 |
روش تدریس |
برگزاری کلاس حضوری، ارایه درس بصورت پاورپوینت، فیلم و نیز سمینارهای دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس ، تحویل به موقع تمرین ها و گذراندن امتحانات کلاسی و نیز سمینار کلاسی |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از پاورپوینت و کچ و تخته |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میانترم فصل یک و دو و سه 4 نمره
آزمون پایانی فصل های چهار و شش و هفت و نه 8 نمره
سمینار 5 نمره ، تمرین و فعالیت کلاسی 3 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |