| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی و معرفی شاخصه های آن برای دانشجویان رشته های غیر مرتبط با الهیات می تواند خلا هویت یابی را در آنان مرتفع سازد و به عنوان محافظ در برابر جذابیت های فرهنگ غربی عمل نماید. اینکه دانشجویان با پیشینه درخشان جهان اسلام در ابعاد فرهنگی و تمدنی آشنا شوند می تواند سبب تعالی معنویات دانشجویان گردد. | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی دانشجویان با زمینه های تحول در ابعاد تمدن اسلامی نظیر بنیان های فکری و تمدنی، علوم و معارف اسلامی، | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | آشنایی اولیه با تاریخ اسلام و اندیشه های اسلامی | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | آشنایی با مصداق های مرتبط با تمدن اسلامی جهت فهم بهتر آن | 
																			
											| 5 | روش تدریس | روش تحلیلی و توصیفی به شکل ارائه روایی مباحث اولیه و ارائه تحلیل از علل و عوامل رویدادها و به چالش کشیدن دانشجویان با طرح سوالهای مقطعی و یا کنفرانس ها و نیز آشنا کردن دانشجویان با موضوعات و منابع اصلی واحد درسی از طریق ارائه تحقیق کلاسی اختیاری | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | مطالعه اولیه مباحث پیش از حضور در کلاس (بر اساس منابع معرفی شده)- پاسخگویی مستمر و همراهی در کلاس ها- انجام تکالیف مقطعی- حضور مستمر در کلاس ها | 
																			
											| 7 | منبع | مباحث کلاسی + تاریخ فرهنگ وتمدن اسلام وایران(ویژه علوم پزشکی)،جمعی از نویسندگان،زیر نظر علی اکبر ولایتی،نشر معارف،چاپ سوم1390ش. - فرهنگ وتمدن اسلامی،علی اکبر ولایتی،نشرمعارف،قم،1387ش. | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | علاوه بر امکانات اولیه: نقشه، پاورپوینت، نمودارها و تصاویر تاریخی | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | میزان حضور فعال در کلاس+ موضوعات اخلاقی و فرهنگی+ نمره میان ترم+ نمره پایانی امتحانی |