1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این واحد درسی یکی از پنج درس مربوطه است که به از جمله بخش های تمدنی رشته به شمار می آید و مکمل تاریخ علوم در اسلام 1 و مقدمه سه واحدهای درسی پسین است. |
2 |
هدف کلی |
این واحد درسی به شکل تخصصی یکی از دوره های تمدنی مهم جهان اسلام یعنی عصر نهضت ترجمه را در بر می گیرد که در تحلیل های دانشجویان در باب منشا و تطور علوم اسلامی و نیز وام گیری متقابل جهان اسلام و غرب تاثیرگذار است. |
3 |
شایستگی های پایه |
گذران واحدهای پایه ای- گذران تاریخ علوم در اسلام 1 |
4 |
اهداف یادگیری |
آگاهی از دوره های مختلف نهضت ترجمه در جهان اسلام
آگاهی از حامیان نهضت ترجمه
آگاهی از علوم ترجمه شده و موضع جهان اسلام در قبال آنها
آگاهی از مترجمکان و مولفان بزرگ جهان اسلام |
5 |
روش تدریس |
روش تحلیلی و توصیفی به شکل ارائه روایی مباحث اولیه و ارائه تحلیل از علل و عوامل رویدادها و به چالش کشیدن دانشجویان با طرح سوالهای مقطعی و یا کنفرانس ها و نیز آشنا کردن دانشجویان با موضوعات و منابع اصلی واحد درسی از طریق ارائه تحقیق کلاسی |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه اولیه مباحث پیش از حضور در کلاس (بر اساس منابع معرفی شده)- ارائۀ کنفرانس تعیین شده- پاسخگویی مستمر و همراهی در کلاس ها- انجام تکالیف مقطعی- حضور مستمر در کلاس ها |
7 |
منبع |
مباحث کلاسی + کتاب نهضت ترجمه در شرق جهان اسلام نوشته رشید جمیلی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
علاوه بر امکانات اولیه: نقشه، پاورپوینت، نمودارها و تصاویر تاریخی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
میزان حضور فعال در کلاس+ آزمونکهای ماهانه+ نمره پایانی امتحانی |
10 |
فایل |
Pdf File |