1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس پایه اختیاری در مقطع کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی به ارزش 2 واحد است |
2 |
هدف کلی |
کسب دانش در زمینه مدیریت منابم اطلاعاتی (الکترونیکی و چاپی) از قبیل اصول و نظریه های گزینش، فراهمآوری، و ارزیابی، شیوه های تشکیل و قیمت گذاری منابم اطلاعاتی الکترونیکی از طریق ائتلاف و انواع اصطلاح هاو مفاهیم مرتبط با خرید و مدیریت این نوع منابع اطلاعاتی |
3 |
شایستگی های پایه |
این درس پیشنیاز ندارد |
4 |
اهداف یادگیری |
توان تبیین چرخه تولید، توزیع و مصرف اطلاعات از دیدگاه مدیریتی؛
توان طراحی نظام گزینش، فراهم آوری و ارزیابی منابع اطلاعاتی برای کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی |
5 |
روش تدریس |
تلفیقی از روش سخنرانی، و بحث گروهی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم در کلاس، مشارکت فعالانه در مباحث، انجام تکالیف محوله، ارائه سمینار کلاسی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، وایت برد و پاورپوینت |
8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم 7 نمره،امتحان پایان ترم 7-8 نمره؛تکالیف 2 نمره؛ سمینار کلاسی 2-3 نمره؛ حضور فعال در کلاس 1 نمره |
9 |
منبع |
اونز، جی. ادوارد. (1388). مبانی مدیریت برای متخصصان اطلاعرسانی. ترجمه مینو واعظزاده و دیگران. تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی.
ایران نژاد پاریزی، مهدی؛ ساسانگهر، پرویز. (1370). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل. تهران: موسسه بانکداری ایران.
جانسون، پگی (1389). مبانی مجموعهسازی و مدیریت مجموعه. ترجمه محسن شمس اژه ای، و منصور کوهی رستمی. تهران: چاپار.
علی بیک، محمدرضا؛ دمرچی لو، منصوره. (1390). خرید ائتلافی منابع علمی. تهران:کتابدار.
صادقزاده وایقان، علی؛ حسنزاده، محمد؛ و نجفقلینژاد ورجوی، اعظم. (1392). اطلاعات و جریان اطلاعات در سازمانها. تهران: نشر کتابدار.
متیوز، جوزف آر. (1387). برنامهریزی و مدیریت راهبردی در کتابخانهها. ترجمه عبدالحسین فرج پهلو. اهواز: دانشگاه شهید چمران اهواز. |
10 |
فایل |
Pdf File |