طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس پایه اختیاری در مقطع کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی به ارزش 2 واحد است
2 هدف کلی کسب دانش در زمینه مدیریت منابم اطلاعاتی (الکترونیکی و چاپی) از قبیل اصول و نظریه های گزینش، فراهم‌آوری، و ارزیابی، شیوه های تشکیل و قیمت گذاری منابم اطلاعاتی الکترونیکی از طریق ائتلاف و انواع اصطلاح هاو مفاهیم مرتبط با خرید و مدیریت این نوع منابع اطلاعاتی
3 شایستگی های پایه این درس پیشنیاز ندارد
4 اهداف یادگیری توان تبیین چرخه تولید، توزیع و مصرف اطلاعات از دیدگاه مدیریتی؛ توان طراحی نظام گزینش، فراهم آوری و ارزیابی منابع اطلاعاتی برای کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی
5 روش تدریس تلفیقی از روش سخنرانی، و بحث گروهی
6 وظایف دانشجو حضور منظم در کلاس، مشارکت فعالانه در مباحث، انجام تکالیف محوله، ارائه سمینار کلاسی
7 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، وایت برد و پاورپوینت
8 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم 7 نمره،امتحان پایان ترم 7-8 نمره؛تکالیف 2 نمره؛ سمینار کلاسی 2-3 نمره؛ حضور فعال در کلاس 1 نمره
9 منبع اونز، جی. ادوارد. (1388). مبانی مدیریت برای متخصصان اطلاع‌رسانی. ترجمه مینو واعظ‌زاده و دیگران. تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی. ایران نژاد پاریزی، مهدی؛ ساسان‌گهر، پرویز. (1370). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل. تهران: موسسه بانکداری ایران. جانسون، پگی (1389). مبانی مجموعه‌سازی و مدیریت مجموعه. ترجمه محسن شمس اژه ای، و منصور کوهی رستمی. تهران: چاپار. علی بیک، محمدرضا؛ دمرچی لو، منصوره. (1390). خرید ائتلافی منابع علمی. تهران:کتابدار. صادق‌زاده وایقان، علی؛ حسن‌زاده، محمد؛ و نجفقلی‌نژاد ورجوی، اعظم. (1392). اطلاعات و جریان اطلاعات در سازمان‌ها. تهران: نشر کتابدار. متیوز، جوزف آر. (1387). برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی در کتابخانه‌ها. ترجمه عبدالحسین فرج پهلو. اهواز: دانشگاه شهید چمران اهواز.
10 فایل Pdf File