1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به منظور حل مشکلات مرتبط با حرفه و محیط کاری، برخورداری از مهارت انجام پژوهش برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد علم اطلاعات بسیار ضروری است.درس سمینار تحقیق یکی از دروس پایه در مقطع کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی (گرایش مدیریت اطلاعات)به ارزش 2 واحد (عملی)است |
2 |
هدف کلی |
آماده کردن دانشجویان برای پیاده سازی روش تحقیق به صورت عملی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو باید درس روش تحقیق را گذرانده باشد |
4 |
اهداف یادگیری |
توان پیاده سازی روش تحقیق؛ توان شناخت مسائل حوزه مدیریت اطلاعات؛ توان طراحی پروپوزال پایان نامه؛توان دفاع از پروپوزال تحقیق |
5 |
منبع |
پریرخ، مهری؛ فتاحی، رحمت الله (1384). راهنمای نگارش مرور نوشتارها و پیشینه پژوهش در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی. تهران: کتابدار.
سیف، علی اکبر (1392). روش تهیه پرسشنامه در علوم تربیتی و روان شناسی. تهران: دوران.
شعبانی، احمد؛ سعادت، رسول. (1388). سمینار تحقیق و پیشنهادیه نویسی در کتابداری و اطلاع رسانی. تهران: چاپار.
کرسول، جان دبلیو. (1394). طرح پژوهش: رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی. ترجمه حسن داناییفرد، علی صالحی؛ ویراستار مینا اسعدی. تهران: موسسه کتاب مهربان نشر. |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، وایت برد |
7 |
نحوه ارزشیابی |
انجام تکالیف 7 نمره- پروپزوال نگارش شده 13 نمره |
8 |
وظایف دانشجو |
حضور در جلسات تعیین شده، انجام تکالیف، تدوین پیشنهاده |
9 |
فایل |
Pdf File |