1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس تخصصی در مقطع کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با رفتار اطلاعاتی گروه های مختلف استفاده کنندگان اطلاعات و نظریه های رفتار اطلاعاتی |
3 |
شایستگی های پایه |
درس پیش نیاز ندارد. |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو باید بتواند رفتارهای اطلاعاتی گروههای مختلف کاربران را تبیین نماید و نظریه های مختلف رفتار اطلاعاتی را تشریح نماید. |
5 |
روش تدریس |
تلفیقی از روش سخنرانی و بحث گروهی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم در کلاس، مشارکت فعالانه در مباحث، انجام تکالیف محوله |
7 |
منبع |
بابائی، محمود (1382). نیازسنجی اطلاعات. تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
داورپناه، محمود (1386). ارتباط علمی: نیاز اطلاعاتی و رفتار اطلاع یابی. تهران: دبیزش؛ چاپار.
شمس الهی، مریم؛ نوروزی، علیرضا (1396). نیازهای اطلاعاتی نوجوانان. تهران: اساطیر پارسی.
نیکلاس، دیوید (1390). ارزیابی نیازهای اطلاعاتی: ابزارها، فنون و مفاهیم در عصر اینترنت. ترجمه سید نورالله نصراللهی. تهران: نشر کتابدار. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، پاورپوینت |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میان ترم، آزمون پایان ترم، تکالیف، مشارکت و حضور فعال در مباحث کلاس |
10 |
فایل |
Pdf File |