طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تغذیه گیاهی، تولید و کیفیت بذر به ارزش 2 واحد از درس های مقطع دکتری علوم و تکنولوژی بذر می باشد. این درس به دلیل نقش رشد گیاه مادری در تولید و کیفیت بذر از جایگاه بسیار مهمی در آموزش این دوره برخوردار می باشد.
2 هدف کلی در ابتدا نقش عوامل محیطی و خصوصیات فیزیولوژیک گیاه مادری در جذب عناصر غذایی و چگونگی اثرات تغذیه بر هر یک از مراحل رشدی تولید بذر بررسی می شود.سپس اعمال روش های محتلف در تولید بذر با کیفیت و مطلوب بررسی می شود.
3 شایستگی های پایه بهبود ارزش غذایی گیاه و بذر معمولا همراه با کاهش مواد ضد غذایی و یا سم ها بوده است. فیزیولوژیست های گیاهی و بیولوژیست های مولکولی همراه با به نژادگران سعی در تولید ارقام زراعی دارند که بتوانند از ارزش غذایی بالا و حداقل مواد ناخواسته باشند. بنابراین روش های افزایش حداکثری جذب عناصر غذایی و تبدیل آن به عناصر مفید غذایی با استفاده از فناوری های جدید باید در دستور کار آموزش تحصیلات تکمیلی قرار گیرد.
4 اهداف یادگیری دستیابی به دستاوردهای جدید پژوهشی به جهت آموزش دانشجویان و آشنایی آنان با این یافته ها و امکان آموزش مدیریت صحیح گیاهان جدید به منظور افزایش ارزش غذایی گیاه و بذر
5 روش تدریس استفاده از پاور پوینت در تدریس شامل به روزترین دستاوردهای پژوهشی و آموزشی در این زمینه استفاده آنلاین از مطالب علمی در کلاس
6 وظایف دانشجو نوشتن مقاله کلاسی ارائه مقاله شرکت در بحث های پژوهشی
7 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر و دستگاه ویدئو پروژکتور
8 نحوه ارزشیابی میان ترم 25 درصد پایان ترم 50 درصد مقاله کلاسی و ارائه در کلاس 25 درصد
9 منبع Principles of plant nutrition. 2001. Springer