طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره فیزیولوژی نمو و بقا بذر به ارزش 2 واحد از درس های مقطع دکتری رشته علوم و تکنولوژی بذر می باشد
2 هدف کلی آشنایی با نحوه تشکیل بذر و مراحل پر شدن آن و بررسی عوامل موثر بر بقای بذر در طی نمو و پس از رسیدگی و طی انبارداری. افزایش توانایی دانشجویان در طراحی پروژه های تحقیقاتی جهت مطالعات پایه ای رشد و نمو بذ.
3 شایستگی های پایه دانشجویان قادر خواهند بود که نسبت به شناسایی مراحل نمو گیاهان به همراه توضیحات مربوطه در خصوص نحوه رشد و سازگاری آن ها به شرایط تازه محیطی اقدام نمایند.
4 اهداف یادگیری ایجاد راهکارهای مدیریتی برای افزایش عملکرد از جنبه های اقتصادی و محیطی در مزرعه و آزمایشگاه. همچنین توانایی مدیریت بخش صنعت و تولید کننده ها در کنترل شرایط انبارداری و معرفی روش های مدیریتی جدید در تولید محصولات زراعی با کیفیت
5 روش تدریس در این کلاس کلیه مواد درسی به صورت powerpoint خواهد بود. همچنین در هر جلسه کلاسی آخرین یافته های تحقیقاتی موضوع کلاس در اینترنت جستجو و ارائه خواهد شد. مطالب ارائه شده با دانشجویان به بحث گذاشته خواهد شد.
6 وظایف دانشجو دانشجویان ملزم به شرکت در تمامی کلاس های ارائه شده هستند. هر دانشجو موظف است بسته به علاقه خود به فهرست مطالب کلاس موضوعی را انتخاب و یک مقاله مروری نوشته و در کلاس ارائه دهد. دانشجو ملزم است که آخرین یافته های تحقیقاتی در موضوع انتخابی را با حداقل5 مقاله معتبر با نمایه بین المللی را انتخاب و در زمان تعیین شده ارائه نیز نماید.
7 منبع فیزیولوژی بذر نویسندگان : جی. درک بیولی ؛ کنت جی. بردفورد ؛ هنک دابلیو. ام. هیلهورست ؛ هیرو نونوگاکی مترجمان : دکتر رضا توکل‌افشاری ؛ دکتر علی شایان‌فر شابک: 978-9640366417 ناشر: دانشگاه تهران تعداد صفحات: 472 نوبت چاپ: سوم تاریخ انتشار: 1398
8 مواد و امکانات آموزشی مکان استفاده از ویدئوپروژکتور امکان استفاده از اینترنت در کلاس
9 نحوه ارزشیابی میان ترم:25 درصد نگارش مقاله مروری: 20 درصد ارائه مقاله مروری: 5 درصد پایان ترم: 50 درصد