طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در مقطع کارشناسی ارشد علوم و تکنولوژی بذر به ارزش 2 واحد و به عنوان درس الزامی تدریس می شود.
2 هدف کلی در این کلاس جنبه های متفاوت فیزیولوژی بذر شامل فیزیولوژی رشد و نمو، خواب بذر، جوانه زنی و توان بذر، زوال و پیری بذر و همچنین تولید بذر را فرا خواهند گرفت. دراین درس آخرین دستاوردهای پژوهشی در موضوعات کلاسی بررسی خواهد شد.
3 شایستگی های پایه -توانایی ارتباط یافته های جدید و علوم پایه در فیزیولوژی بذر با کیفیت بذر -بررسی رخدادهای کلیدی در فیزیولوژی بذر شامل خواب، جوانه زنی و سایر مباحث مربوطه و طراحی یک تصویر بزرگتر از رخدادهای فیزیولوژیک و مولکولی و ارتباط آن با تغییرات اقلیمی
4 اهداف یادگیری در این کلاس دانشجویان یاد خواهند گرفت که با آموختن دانش مربوطه نسبت به حل چالش های عمده در تولید بذر با کیفیت و عرضه آن به صنعت بذر اقدام نمایند.
5 روش تدریس در این کلاس کلیه مواد درسی به صورت powerpoint خواهد بود. همچنین در هر جلسه کلاسی آخرین یافته های تحقیقاتی موضوع کلاس در اینترنت جستجو و ارائه خواهد شد. مطالب ارائه شده با دانشجویان به بحث گذاشته خواهد شد. در این کلاس ارتباط بین دانشجویان در مباحث ایجاد خواهد شد.
6 وظایف دانشجو دانشجویان ملزم به شرکت در تمامی کلاس های ارائه شده هستند. هر دانشجو موظف است بسته به علاقه خود به فهرست مطالب کلاس موضوعی را انتخاب و یک مقاله مروری نوشته و در کلاس ارائه دهد. دانشجو ملزم است که آخرین یافته های تحقیقاتی در موضوع انتخابی را با حداقل5 مقاله معتبر با نمایه بین المللی را انتخاب و در زمان تعیین شده ارائه نیز نماید.
7 منبع فیزیولوژی بذر نویسندگان : جی. درک بیولی ؛ کنت جی. بردفورد ؛ هنک دابلیو. ام. هیلهورست ؛ هیرو نونوگاکی مترجمان : دکتر رضا توکل‌افشاری ؛ دکتر علی شایان‌فر شابک: 978-9640366417 ناشر: دانشگاه تهران تعداد صفحات: 472 نوبت چاپ: سوم تاریخ انتشار: 1398
8 نحوه ارزشیابی میان ترم:25 درصد نگارش مقاله مروری: 20 درصد ارائه مقاله مروری: 5 درصد پایان ترم: 40 درصد آزمون های کلاسی: 5 درصد
9 مواد و امکانات آموزشی امکان استفاده از ویدئوپروژکتور امکان استفاده از اینترنت در کلاس