طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به ارزش 2 واحد در دروس الزامی مقطع دکتری اگروتکنولوژی گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی ارائه می گردد.
2 هدف کلی هدف از این درس آشنایی دانشجویان با موضوعات فیزیولوژیک در موضوع بذر با تاکید بر آشنایی با دستاوردهای مهم پژوهشی در موضوعات متفاوت بیولوژی بذر می باشد.
3 شایستگی های پایه -توانایی ارتباط یافته های جدید و علوم پایه در فیزیولوژی بذر با کیفیت بذر -بررسی رخدادهای کلیدی در فیزیولوژی بذر شامل خواب، جوانه زنی و سایر مباحث مربوطه و طراحی یک تصویر بزرگتر از رخدادهای فیزیولوژیک و مولکولی و ارتباط آن با تغییرات اقلیمی -استفاده از یافته های جدید تحقیقاتی در بهبود تولید و کیفیت بذر
4 اهداف یادگیری در این کلاس دانشجویان یاد خواهند گرفت که با آموختن دانش مربوطه نسبت به حل چالش های عمده در تولید بذر با کیفیت و عرضه آن به صنعت بذر اقدام نمایند.
5 روش تدریس در این کلاس کلیه مواد درسی به صورت powerpoint خواهد بود. همچنین در هر جلسه کلاسی آخرین یافته های تحقیقاتی موضوع کلاس در اینترنت جستجو و ارائه خواهد شد. مطالب ارائه شده با دانشجویان به بحث گذاشته خواهد شد. در این کلاس ارتباط بین دانشجویان در مباحث ایجاد خواهد شد. در این کلاس ارائه مباحث مهم درخصوص تغییرات ایجاد شده توسط اقلیم در پاسخ های فیزیولوژیک بحث خواهد شد.
6 وظایف دانشجو دانشجویان ملزم به شرکت در تمامی کلاس های ارائه شده هستند. هر دانشجو موظف است بسته به علاقه خود به فهرست مطالب کلاس موضوعی را انتخاب و یک مقاله مروری نوشته و در کلاس ارائه دهد. دانشجو ملزم است که آخرین یافته های تحقیقاتی در موضوع انتخابی را با حداقل5 مقاله معتبر با نمایه بین المللی را انتخاب و در زمان تعیین شده ارائه نیز نماید.
7 منبع فیزیولوژی بذر نویسندگان : جی. درک بیولی ؛ کنت جی. بردفورد ؛ هنک دابلیو. ام. هیلهورست ؛ هیرو نونوگاکی مترجمان : دکتر رضا توکل‌افشاری ؛ دکتر علی شایان‌فر شابک: 978-9640366417 ناشر: دانشگاه تهران تعداد صفحات: 472 نوبت چاپ: سوم تاریخ انتشار: 1398
8 مواد و امکانات آموزشی امکان استفاده از ویدئوپروژکتور امکان استفاده از اینترنت در کلاس
9 نحوه ارزشیابی میان ترم:25 درصد نگارش مقاله مروری: 20 درصد ارائه مقاله مروری: 5 درصد پایان ترم: 40 درصد آزمون های کلاسی: 5 درصد