طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی با اصول اساسی و مهم ترین نظریه های ملاصدرا
2 شایستگی های پایه آشنایی اولیه با اصول فلسفه اسلامی، فلسفه مشاء و اشراق
3 روش تدریس تدریس به صورت سخنرانی همراه پرسش و پاسخ
4 وظایف دانشجو حضور به موقع در سرکلاس، انجام تکالیف درسی، فعالیت کلاسی، شرکت در امتحان پایان ترم
5 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت
6 نحوه ارزشیابی انجام تکالیف درسی و فعالیت های کلاسی، انجام فعالیت پژوهشی، امتحان میان ترم و پایان ترم
7 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در ترم سوم مقطع کارشناسی ارشد در گرایش فلسفه ارائه می گردد
8 اهداف یادگیری آشنایی با جریان های اصلی فکری در جهان اسلام قبل از ظهور حکمت متعالیه آشنایی با زندگی نامه، منابع اندیشه و آثار ملاصدرا آشنایی با روش شناسی حکمت متعالیه، نقش عقل، وحی و شهود در حکمت متعالیه آشنایی با نظریات اصلی حکمت متعالیه: اصالت وجود و اعتباریت ماهیت، وحدت تشکیکی و شخصی وجود، حرکت جوهری، اتحاد عاقل و معقول، علیت و وجود رابط، حقیقت علم، علم النفس
9 منبع صدر الدین شیرازی(ملاصدرا)، محمد(1981م)، الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه، بیروت: داراحیاء التراث ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1360)، الشواهد الربوبیه ، تصحیح و تعلیق از جلال الدین آشتیانی، مشهد: المرکز الجامعی للنشر ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ( 1375) مجموعه رسائل فلسفی صدر المتألهین، تحقیق و تصحیح حامد ناجی اصفهانی، تهران: انتشارات حکمت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1363الف) المشاعر، به اهتمام هانری کربن، تهران: کتابخانه طهوری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ( 1363ب) مفاتیح الغیب، مقدمه و تصحیح از محمد خواجوی، تهران: موسسه تحقیقات فرهنگی عبودیت، عبدالرسول ( 1393) در آمدی بر نظام حکمت صدرایی، تهران:سمت
10 فایل Pdf File