طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با اصول و تئوری فرایندهای پیرومتالورژی است تا دانشجو قادر باشد موضوعات کاربردی و پژوهشی مرتبط با آن را بهتر درک و تجزیه و تحلیل نماید.
2 هدف کلی با توجه به اهمیت و گسترش صنایع فلزی در کشور ما ایران، اعم از تولید فولاد، مس، سرب، روی، آلومینیوم و نیز فروآلیاژها، لزوم آگاهی هر چه بیشتر از فرآیندهای نوین تولید و پژوهش در این زمینه ها احساس می شود. هدف از این دوره تربیت متخصصینی است که با آگاهی از مبانی علمی و تکنولوژیکی در زمینه های گوناگون استخراج و تصفیه فلزات بتوانند در این صنایع به بررسی مشکلات و چگونگی حل آنها بپردازند و در انتقال تکنولوؤی نیز مؤثر باشند.
3 شایستگی های پایه درک مهندسی و تجزیه و تحلیل فرایندهای تولید مرتبط با حوزه پیرومتالورژی از منظر کاربردی و پژوهشی
4 اهداف یادگیری درک مهندسی و تجزیه و تحلیل فرایندهای تولید مرتبط با حوزه پیرومتالورژی از منظر کاربردی و پژوهشی
5 روش تدریس فضای کلاسی مجهز به تخته و پرده/نمایشگر دیجیتال
6 وظایف دانشجو حضور به موقع و موثر در کلاس، تحویل به موقع تمرینها
7 منبع 1. A. Butts, Metallurgical Problems, Johnston Press, 2008. 2. T. Rosenqvist, Principles of Extractive Metallurgy, McGraw-Hill, 1974. 3. F. Habashi, Principles of Extractive Metallurgy, Volume 3: Pyrometallurgy, Gordon & Breach, 1986. 4. C.B. Alcock, Principles of pyrometallurgy, Academic Press, 1976. 5. H.S. Ray, R. Sridhar, K.P. Abraham, Extraction of Nonferrous Metals, Affiliated East-west Press Pvt Ltd, 2008.
8 نحوه ارزشیابی حضور فعال در کلاس 10% امتحان میان ترم 10% کوئیزهای طول ترم (3 مورد) 10% شرکت فعال در کلاس های حل تمرین و انجام تکالیف 10% امتحان پایان ترم 60%
9 فایل Pdf File