طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس بهصورت یک درس 2 واحدی در مقطعی کارشناسی ارائه میگردد و جزئ دروس اجباری مقطع کارشناسی است.
2 هدف کلی ارائه مباحث تخصصی مرتبط با ترمودینامیک که در مباحث مرتبط با پایداری فازی، تبلور، استحاله، سنتز، سطوح
3 شایستگی های پایه گذراندن دروس ترمودینامیک و شیمی فیزیک در مقطع کارشناسی
4 اهداف یادگیری مرور روابط اساسی و قوانین ترمو دینامیک ( fundamental principles and laws of thermodynamics) پایداری فازی (Phase stability) ترمودینامیک سطوح، فصل مشترک و جذب سطحی (thermodynamics of surfaces, interfaces and adsorption) واکنش های شیمیایی (chemical reactions) ترمودینامیک محلول ها و دیاگرام های فازی (solution thermodynamics and phase diagrams) ترمو دینامیک غیر تعادلی (nonequilibrium thermodynamics) مسائل کاربردی (applied problems)
5 روش تدریس به صورت حضوری و همراه با جلسات حل مسئله
6 وظایف دانشجو پیگیری موثر و فعال در جلسا کلاس، مطالعه مستمر مباحث مطرح شده
7 منبع 1- Chemical thermodynamics of Materials ,Svein Stølen and Tor Grande, John Wiley & Sons Ltd, 2004 2- Materials Thermodynamics , Y. Austin Chang and W. Alan Oates, John Wiley & Sons, Inc.2010 3 - Introduction to the thermodynamics of materials , David R. Gaskell & David E. Laughlin. - Sixth edition, Taylor & Francis, 2017 4- Chemical thermodynamics of materials, C.H.P. Lupis, Publisher North-Holland, 1983 C. H. P. Lupis
8 نحوه ارزشیابی حضور فعال در کلاس 10% امتحان میان ترم 10% کوئیزهای طول ترم (3 مورد) 10% شرکت فعال در کلاس های حل تمرین و انجام تکالیف 10% امتحان پایان ترم 60%
9 فایل Pdf File