1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس قبلا اصلی بود ولی در برنامه جدید گروه در شمار درسهای اختیاری قرار گرفته است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مفاهیم بنیادین و کلیدی تشیع |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن دروس تاریخ عمومی اسلامی و آگاهی از نظریات کلامی بسیار مفید است. |
4 |
اهداف یادگیری |
تعیق درک علمی دانشجو از مفاهیم مرتبط با گرایش آموزشی خود |
5 |
روش تدریس |
ترکیب شیوه ارائه استاد(توصیفی-تحلیلی) و گفتگو و مشارکت دانشجو و نقد مقالات |
6 |
وظایف دانشجو |
1-مشارکت فعال در مباحث کلاس
2-آزمونهای میان ترم و نگارش مقاله |
7 |
منبع |
منابع فراوانی در هر جلسه معرفی و بحث میشود. ازجمله تاریخ تشیع در ایران رسول جعفریان و خاستگاه تشیع علی آقا نوری |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات عمومی همچون کلاس و کتابخانه و سیستم دیتا |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1- آزمونهای کتبی میان ترم2-مقاله3-امتحان پایان ترم4- میزان مشارکت فعال و کیفی در بحثهای کلاس |