1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
از آنجا که هویت و اصالت تشیع به امامان شیعه برمی گردد اگاهی از سیره آنان برای دانشجوی این گرایش ضرورت دارد. |
2 |
هدف کلی |
مطالعه علمی و تحقیق تاریخی در سیره امامان شیعه |
3 |
شایستگی های پایه |
مطالعه سیره پیامبر(ص)، اشنایی با کلیات و اصول اندیشه اسلامی و شیعی، آگاهی از روش تحیق در تاریخ |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی علمی و روشمند با سیره امامان شیعه. تقویت استعداد نقد و ارزیابی منابع |
5 |
روش تدریس |
ارائه بحث بصورت توصیفی-تحلیلی و مشارکت دادن دانشجویان در نقد گزارشها و دیدگاهها. ارائه مقاله علمی توسط دانشجو و نقد و بررسی آن توسط اعضای کلاس و استاد. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر کمی و کیفی در کلاس. مشارکت در بحثها. امتحانات میان ترم. نگارش مقاله |
7 |
منبع |
منابع به تفصیل و طی جلسات درس مورد بحث قرار میگیرد. تعداد آنها بسیار زیاد است. چند کتاب برای امتحان میان ترم الزاما مطالعه می شود: مثلا حیات فکری و سیاسی امامان شیعه رسول جعفریان . و نقش ائمه در احیای دین علامه سید مرتضی عسکری |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات رایج و معمول. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم، پایان ترم و مقاله |