طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره آخرین درس در سلسله دروس تاریخ ایران و ناظر به تحولات مهم معاصر
2 هدف کلی تحلیل تحولات سیاسی،اجتماعی و فکری معاصر ایران و نقد و ارزیابی نظریه های مربوط به این دوره
3 شایستگی های پایه آشنایی کامل با منابع،و روند توصیفی تحولات تاریخ ایران بویژه معاصر
4 اهداف یادگیری تقویت شیوه نقد نظریه های خرد و کلان قلمرو تاریخ معاصر ایران
5 روش تدریس 1-طرح بحث توسط استاد و گفتگوهای مبتنی بر الگوی تفکر انتقادی توسط دانشجویان 2-مطالعه سه اثر مهم مرتبط با درس 3-ارائه مقاله و سمینار و نقد آن توسط دانشجو
6 وظایف دانشجو 1-مشارکت فعال در مباحث کلاس 2-ارائه مقاله و نقد مقالات دیگران 3-شرکت در امتحانات میان ترم و پایان ترم
7 منبع به عنوان نمونه:عبدالهادی حائری، نخستین رویاروییهای اندیشه گران ایرانی با دو رویه تمدن بورژوازی غرب ؛ مخبرالسلطنه هدایت،خاطرات و خطرات؛ رسول جعفریان،جریانهای و تشکلهای سیاسی و مذهبی ایران...
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب و کتابخانه،اسناد آرشیوی و مراکز اسنادی،فیلمهای مستند و معتبر تاریخ معاصر، تاکید بر کاربرد تاریخ شفاهی
9 نحوه ارزشیابی حضور فعال در مباحث کلاسی+امتحانات میان ترم و پایان ترم+ارائه مقاله