1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
آخرین درس در سلسله دروس تاریخ ایران و ناظر به تحولات مهم معاصر |
2 |
هدف کلی |
تحلیل تحولات سیاسی،اجتماعی و فکری معاصر ایران و نقد و ارزیابی نظریه های مربوط به این دوره |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی کامل با منابع،و روند توصیفی تحولات تاریخ ایران بویژه معاصر |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت شیوه نقد نظریه های خرد و کلان قلمرو تاریخ معاصر ایران |
5 |
روش تدریس |
1-طرح بحث توسط استاد و گفتگوهای مبتنی بر الگوی تفکر انتقادی توسط دانشجویان
2-مطالعه سه اثر مهم مرتبط با درس
3-ارائه مقاله و سمینار و نقد آن توسط دانشجو |
6 |
وظایف دانشجو |
1-مشارکت فعال در مباحث کلاس
2-ارائه مقاله و نقد مقالات دیگران
3-شرکت در امتحانات میان ترم و پایان ترم |
7 |
منبع |
به عنوان نمونه:عبدالهادی حائری، نخستین رویاروییهای اندیشه گران ایرانی با دو رویه تمدن بورژوازی غرب ؛ مخبرالسلطنه هدایت،خاطرات و خطرات؛ رسول جعفریان،جریانهای و تشکلهای سیاسی و مذهبی ایران... |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و کتابخانه،اسناد آرشیوی و مراکز اسنادی،فیلمهای مستند و معتبر تاریخ معاصر، تاکید بر کاربرد تاریخ شفاهی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال در مباحث کلاسی+امتحانات میان ترم و پایان ترم+ارائه مقاله |