| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | یکی از محورهای رشته روانشناسی تربیتی درس نظریه های تحولی است که جهت تحلیل و کاربرد مباحث روانشناسی تربیتی بسیار ضروری است | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی با نظریه های تحولی اصلی در حیطه روانشناسی تحولی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | دانش پایه از روانشناسی عمومی | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | آشنایی با تعریف و کاربرد روانشناسی تحولی
آشنایی با نظریه های اصلی در حیطه های شناختی، هیجانی و اجتماعی
کسب نگرش تحولی در تبیین مسایل دانش اموزان و مدرسه
توانایی ارزیابی های تحولی با آگاهی از شاخص های تحولی مراحل سنی مختلف | 
																			
											| 5 | روش تدریس | روش تدریس فعال شامل مباحثه گروهی، انجام تکلیف، سخنرانی و سمینار | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | مشارکت فعال در کلاس، انجام تکالیف ارایه شده جهت هر درس، انجام پژوهش در یکی از موضوعات مورد علاقه مرتبط با درس | 
																			
											| 7 | منبع | روانشناسی رشد دو جلد ترحمه یحیی سید محمدی تالیف لورا برک
بهداشت روانی نوزادی و کودکی ترجمه امین یزدی و همکاران تالیف گریسنپن
سه مقاله از امین یزدی :
شناخت اجتماعی و زبان
رشد یکپارچه انسان
رشد استدلال تئوری ذهن
چاپ شده در نشریه های دانشکده. | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | آزمون های رسمی: میان ترم و پایان ترم که بصورت کتبی خواهد بود و ارزیابی کلاسی هر جلسه. |