1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از محورهای رشته روانشناسی تربیتی درس نظریه های تحولی است که جهت تحلیل و کاربرد مباحث روانشناسی تربیتی بسیار ضروری است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با نظریه های تحولی اصلی در حیطه روانشناسی تحولی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانش پایه از روانشناسی عمومی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تعریف و کاربرد روانشناسی تحولی
آشنایی با نظریه های اصلی در حیطه های شناختی، هیجانی و اجتماعی
کسب نگرش تحولی در تبیین مسایل دانش اموزان و مدرسه
توانایی ارزیابی های تحولی با آگاهی از شاخص های تحولی مراحل سنی مختلف |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس فعال شامل مباحثه گروهی، انجام تکلیف، سخنرانی و سمینار |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال در کلاس، انجام تکالیف ارایه شده جهت هر درس، انجام پژوهش در یکی از موضوعات مورد علاقه مرتبط با درس |
7 |
منبع |
روانشناسی رشد دو جلد ترحمه یحیی سید محمدی تالیف لورا برک
بهداشت روانی نوزادی و کودکی ترجمه امین یزدی و همکاران تالیف گریسنپن
سه مقاله از امین یزدی :
شناخت اجتماعی و زبان
رشد یکپارچه انسان
رشد استدلال تئوری ذهن
چاپ شده در نشریه های دانشکده. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون های رسمی: میان ترم و پایان ترم که بصورت کتبی خواهد بود و ارزیابی کلاسی هر جلسه. |