طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از محورهای رشته روانشناسی تربیتی درس نظریه های تحولی است که جهت تحلیل و کاربرد مباحث روانشناسی تربیتی بسیار ضروری است
2 هدف کلی آشنایی با نظریه های تحولی اصلی در حیطه روانشناسی تحولی
3 شایستگی های پایه دانش پایه از روانشناسی عمومی
4 اهداف یادگیری آشنایی با تعریف و کاربرد روانشناسی تحولی آشنایی با نظریه های اصلی در حیطه های شناختی، هیجانی و اجتماعی کسب نگرش تحولی در تبیین مسایل دانش اموزان و مدرسه توانایی ارزیابی های تحولی با آگاهی از شاخص های تحولی مراحل سنی مختلف
5 روش تدریس روش تدریس فعال شامل مباحثه گروهی، انجام تکلیف، سخنرانی و سمینار
6 وظایف دانشجو مشارکت فعال در کلاس، انجام تکالیف ارایه شده جهت هر درس، انجام پژوهش در یکی از موضوعات مورد علاقه مرتبط با درس
7 منبع روانشناسی رشد دو جلد ترحمه یحیی سید محمدی تالیف لورا برک بهداشت روانی نوزادی و کودکی ترجمه امین یزدی و همکاران تالیف گریسنپن سه مقاله از امین یزدی : شناخت اجتماعی و زبان رشد یکپارچه انسان رشد استدلال تئوری ذهن چاپ شده در نشریه های دانشکده.
8 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی آزمون های رسمی: میان ترم و پایان ترم که بصورت کتبی خواهد بود و ارزیابی کلاسی هر جلسه.