1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
توانایی تحلیل روانی- اجتماعی از مسایل خانوادگی در جامعه ایران ضرورت انجام کارهای مشاوره ای در رشته مشاوره خاناوده می باشد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی تحلیلی با مسایل رایج جامعه و توانایی کشف پویایی های فردی-اجتکاعی و فرهنگی و ارایه راهکارهای مشاوره ای جهت کاهش مشکلات |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با نظریه های روانشناسی، آسیب شناسی روانی و روش های تحقیق |
4 |
اهداف یادگیری |
کسب دیدگاهی تحولی نگر در تحلیل آسیب ها
درک نقش عوامل فردی، خانوادگی و فرهنگی در پدیدایی آسیب های اجتماعی
توانایی ارایه راهکارهای علمی مشاوره ای در جهت کاهش آسیب های اجتماعی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، بحث های گروهی، انجام تحقیق در مسایل اجتماعی و ارایه در کلاس |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال در کلاس، انجام تحقیق در موضوعات درس، ارایه کلاسی |
7 |
منبع |
مقاله رشد یکپارچه انسان تالیف امین یزدی ( 1391)
بهداشت روانی نوزادی و کودکی ترجمه امین یزدی و تالیف گرینسپن |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون های کتبی و ارزیابی گزارش تحقیق ارایه شده توسط دانشجویان |