طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس جامعه شناسی شهری از دروس تخصصی پرکاربرد جامعه شتاسی است و با توجه به شهری شدن زندگی و انباشتگی مسائل اجتماعی در شهر ، دانش جامعه شناختی شهر برای تحلیل شهر و مسائل آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با رویکرد کل نگر و سیستمی به شهر و تحلیل نطام کنش شهر با روش شناسی سیستمی
3 شایستگی های پایه شناخت شهر به مثابه یک کلیت یکپارچه و توانائی تحلیل این کلیت
4 اهداف یادگیری آشنائی با مبانی نظری و روش شناختی نظام کنش
5 روش تدریس روش توضیحی و سخنرانی - ارائه مطالب توسط استاد/ دانشجو روش پرسش و پاسخ انتقادی - گفت و شنود انتقادی پیرامون مطالب مطروحه در کلاس - بحث گروهی
6 وظایف دانشجو مشارکت فعال در مباحث درسی انجام پروژه پژوهشی : نظام کنش در شهر موفقیت درامتحان پایانی
7 منبع سوندرز پیتر. (1292). نظریه اجتماعی و مساله شهری، ترجمه محمد شارع پور، تهران، انتشارات تیسا. چلبی، مسعود. (1381). فضای کنش: ابزاری تنظیمی در نظریه‌سازی. مجله جامعه‌شناسی ایران، دوره 4 (1): 46-5. زیمل، جرج. (1372). کلان شهر و حیات ذهنی. ترجمه یوسف اباذری، نامه علوم اجتماعی، دوره جدید، جلد دوم، شماره 3-9. چلبی¬، مسعود ( 1392 ) بررسی تجربی نظام شخصیت در ایران¬،چاپ اول¬، تهران : نشر نی. صفاری نیا، مجید (1393). مقدمه ای بر روانشناسی شهری. انتشارات تیسا
8 مواد و امکانات آموزشی اسلایدهای درسی ، منابع درسی ، مواد نمایشی همانند فیلم و عکی و ویدئودر باره مسائل شهری ، وسایل ارتباطی و لب تاب
9 نحوه ارزشیابی امتحان پایانی 4 نمره پروژه پژوهشی 14 نمره مشارکت فعال 2 نمره شرط قبولی درس جامعه شناسی توسعه (فقر) کسب حداقل نمره 5 از امتحان پایانی است.