طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره شهرنشینی روند رو به تزایدی دارد و زندگی شهری و شهرگرائی به شیوه غالب زندگی در آمده و شهر اثرتعیین کننده ای در کیفیت زندگی شهرنشینان پیدا کرده است. از این رو توجه جامعه شناختی به شهر و درک تجربه شهری از لوازم اساسی فهم زندگی در جامعه جدید است
2 هدف کلی آشنایی با مساله شهری و نظریه های اجتماعی شهر
3 شایستگی های پایه تسلط نظری در مفهوم سازی شهر به مثابه یک کلیت یکپارچه
4 اهداف یادگیری کاربست تجربی نظریه اجتماعی در مطالعه موردی شهر مشهد
5 روش تدریس سخنرانی و بحث گروهی
6 وظایف دانشجو مشارکت فعالانه در مباحث کلاس و انجام پروژه نظری و تجربی درس مطابق با جدول زمان بندی
7 منبع ۱- کتاب نظریه اجتماعی و مسئله شهری نوشته پیتر ساندرز، ترجمه محمودشارع پور ۲- کتاب نظریه شهری ، ارزیابی انتقادی تالیف جان رنه شورت ، ترجمه کرامت الله زیاری و همکاران ۳- کتاب نظریه اجتماعی شهری (شهر، خود و جامعه ) تالیف مایکل باندز ترجمه رحمت الله صدیق شهرستانی ۴- کتاب تجربه شهری نوشته دیوید هاروی، ترجمه عارف قوامی ۵- مقاله فضای کنش ابزاری تنظیمی در نظریه سازی نوشته مسعود چلبی ۶- مقاله ریچارد مونچ : Parsonian Theory Today
8 مواد و امکانات آموزشی منابع درسی، دسترسی به اینترنت و ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی ۱- مشارکت فعالانه در گفتگوهای درسی (۲ نمره) ۲- مقاله مروری کوتاه در موضوع شهر به مثابه نظام کنش ( ۲ نمره) ۳- انجام پروژه درسی و ارائه گزارش (۱۲ نمره) ۴- امتحان پایانی (۴ نمره)