طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره 2 واحد تخصصی
2 هدف کلی توانمندسازی دانشجویان در تشخیص، ارزیابی، طبقه بندی، سبب شناسی، اختلال ها و موضوعات مرتبط با حوزه نیازهای ویژه
3 روش تدریس سخنرانی، پرسش و پاسخ، معرفی کتاب،نمایش فیلم و کلیپ های مرتبط، ایفای نقش، تکالیف مرتبط کمی و کیفی، ارزشیابی مستمر
4 وظایف دانشجو عمومی شرکت در تمامی کلاس ها و در طول کلاس حضور فعال و موثر پاسخ به سوالات شرکت در امتحانات تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف اختیاری ارائه مرتبط، مفید، کوتاه و علمی (عدم نمایش کلیپ های رایج یا محتوای پاپ سایکولوژی...)
5 منبع منبع اصلی: روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5، مهدی گنجی منابع فرعی: -روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنائی، بهروز میلانی فر -روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی، مریم سیف نراقی، عزت الله نادری
6 مواد و امکانات آموزشی موارد مورد نیاز جهت نمایش و استفاده از پاورپوینت و فیلم
7 نحوه ارزشیابی عمومی شرکت در تمامی کلاس ها و در طول کلاس،حضور فعال و موثر، پاسخ به سوالات 2نمره امتحان میانترم 5 امتحان پایان ترم 10نمره تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف 3 نمره اختیاری ارائه مرتبط، مفید، کوتاه و علمی (عدم نمایش کلیپ های رایج یا محتوای پاپ سایکولوژی...) 1نمره
8 اهداف یادگیری در طول ترم با مطالبی مانند تعریف، تاریخچه و شیوه طبقه بندی آشنا خواهید شد تاکید اصلی بر همدلی تخصصی و نیازهای ویژه ای است که منتج به طبقه بندی ها می شود. چند گروه از انواع شایع و غیرشایع به تفصیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تشخیص های افتراقی و همبودی های هر اختلال را خواهید شناخت.
9 شایستگی های پایه دروس پیش نیاز به ویژه روانشناسی تحولی 1 و 2، علاقه به یادگیری