1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
نظری 2 واحد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با تفکر بین رشته ای
آشنایی با رویکردهای علوم شناختی
آشنایی با روش های تحقیق و نقد و بررسی پژوهش ها |
3 |
روش تدریس |
سخنرانی همراه با پاورپوینت، نمایش فیلم و کلیپ مرتبط.
مروری بر مقالات متخصصان
معرفی و کنکاش کتاب ها و سایت های مختلف، همچنین فعالیت های یادگیری تعاملی در قالب مناظره/مباحثه |
4 |
نحوه ارزشیابی |
همگانی:
شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر، پاسخ به پرسش کلاسی( 2نمره)
آزمونک ها و میانترم (4نمره)
شرکت در امتحان پایان ترم ( 10نمره)
تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف ( 4 نمره)
اختیاری:
مشارکت در فعالیت های ارتقاء یادگیری ( تا یک نمره) |
5 |
منبع |
Friedenberg, J., Silverman, G., & Spivey, M. J. (2021). Cognitive science: an introduction to the study of mind. Sage Publications.
Thagard, P. (1996). Introduction to cognitive science. Katz Editores, Buenos Aires.
Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2011). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology press.
اشکرافت، مارک. اچ (2001). روانشناسی شناختی. ترجمه :آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا.، حسینی محالی, سیدمهران (1398). مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی.
منابع پیشنهادی مورد استفاده مدرس:
Kahneman, Daniel. (2011). Thinking, Fast and Slow. New York: Macmillan. |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
موارد مورد نیاز جهت نمایش پاورپوینت و فیلم
امکان دسترسی با کیفیت به سامانه مجازی |
7 |
شایستگی های پایه |
آشنایی مختصر و علاقه مندی نسبت به مباحث علوم شناختی. |
8 |
اهداف یادگیری |
آشنایی تخصصی با تفکر بین رشته ای
آشنایی تخصصی با رویکردهای علوم شناختی
آشنایی تخصصی با حوزه های مختلف علوم شناختی و اکتساب دانش نظری و مقدماتی از روش های پژوهش در این حیطه ها
آشنایی با رویکردها و روش نقد و بررسی در علوم شناختی |
9 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع، فعال و مؤثر در طول هر جلسه و طی تمامی جلسات
شرکت در امتحان میان ترم، پایان ترم و آزمونک ها
مطالعه محتوایی که پیش از برخی جلسات ارائه خواهد شد همچنین پاسخ به پرسش کلاسی و فعالیت های یادگیری به صورت تعاملی
ارائه تکالیف به صورت "صحیح" و "به موقع" مبتنی بر چگونگی روش تعیین شده در سامانه و کلاس
پیگیری مطالب ارائه شده در سامانه مجازی |