طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره نظری 2 واحد
2 هدف کلی آشنایی با تفکر بین رشته ای آشنایی با رویکردهای علوم شناختی آشنایی با روش های تحقیق و نقد و بررسی پژوهش ها
3 روش تدریس سخنرانی همراه با پاورپوینت، نمایش فیلم و کلیپ مرتبط. مروری بر مقالات متخصصان معرفی و کنکاش کتاب ها و سایت های مختلف، همچنین فعالیت های یادگیری تعاملی در قالب مناظره/مباحثه
4 نحوه ارزشیابی همگانی: شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر، پاسخ به پرسش کلاسی( 2نمره) آزمونک ها و میانترم (4نمره) شرکت در امتحان پایان ترم ( 10نمره) تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف ( 4 نمره) اختیاری: مشارکت در فعالیت های ارتقاء یادگیری ( تا یک نمره)
5 منبع Friedenberg, J., Silverman, G., & Spivey, M. J. (2021). Cognitive science: an introduction to the study of mind. Sage Publications. Thagard, P. (1996). Introduction to cognitive science. Katz Editores, Buenos Aires. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2011). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology press. اشکرافت، مارک. اچ (2001). روانشناسی شناختی. ترجمه :آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا.، حسینی محالی, سیدمهران (1398). مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی. منابع پیشنهادی مورد استفاده مدرس: Kahneman, Daniel. (2011). Thinking, Fast and Slow. New York: Macmillan.
6 مواد و امکانات آموزشی موارد مورد نیاز جهت نمایش پاورپوینت و فیلم امکان دسترسی با کیفیت به سامانه مجازی
7 شایستگی های پایه آشنایی مختصر و علاقه مندی نسبت به مباحث علوم شناختی.
8 اهداف یادگیری آشنایی تخصصی با تفکر بین رشته ای آشنایی تخصصی با رویکردهای علوم شناختی آشنایی تخصصی با حوزه های مختلف علوم شناختی و اکتساب دانش نظری و مقدماتی از روش های پژوهش در این حیطه ها آشنایی با رویکردها و روش نقد و بررسی در علوم شناختی
9 وظایف دانشجو حضور به موقع، فعال و مؤثر در طول هر جلسه و طی تمامی جلسات شرکت در امتحان میان ترم، پایان ترم و آزمونک ها مطالعه محتوایی که پیش از برخی جلسات ارائه خواهد شد همچنین پاسخ به پرسش کلاسی و فعالیت های یادگیری به صورت تعاملی ارائه تکالیف به صورت "صحیح" و "به موقع" مبتنی بر چگونگی روش تعیین شده در سامانه و کلاس پیگیری مطالب ارائه شده در سامانه مجازی