طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره 2 واحد، نظری، پایه
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با اصول و مبانی روانشناسی شناختی؛ رویکرد شناختی و عصب روانشناختی سازه های روانشناسی و فرآیندهای ذهنی...نقاط اشتراک و افتراق آن با سایر رویکردها
3 شایستگی های پایه آشنایی با مفاهیم و سازه های مختلف روانشناختی و آشنایی مختصر با فیزیولوژی و ارتباط مغز و رفتار
4 روش تدریس سخنرانی، نمایش فیلم های آموزشی مرتبط، ، ارزشیابی مستمر از طریق پرسش کلاسی و تکالیف.
5 وظایف دانشجو همگانی شرکت در تمامی کلاس ها و در طول کلاس حضور فعال و موثر پاسخ به پرسش های کلاسی شرکت در امتحانات میانترم و پایان ترم، آزمونک ها تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف اختیاری فعالیت های ارتقا یادگیری کوتاه و علمی (عدم نمایش کلیپ های رایج یا محتوای پاپ سایکولوژی...)
6 منبع منبع اصلی: الف) رابرت استرنبرگ، روان‌ شناسی شناختی. ترجمه دکتر سیدکمال خرازی، دکتر الهه حجازی و ب) مارک اچ اشکرافت، روانشناسی شناختی. ترجمه دکتر حمیدرضا آقامحمدیان و سیدمهران حسینی منابع تکمیلی: -گلدشتاین، بروس ( 1403). روان‌شناسی شناختی (ذهن، پژوهش و زندگی روزمره). ترجمه حاتمی، جواد.، منجم، آرش.، و شاهواروقی، احمد. تهران: انتشارات ارجمند. -گنجی، مهدی (1401). روان شناسی شناختی.تهران: انتشارات ساوالان.
7 مواد و امکانات آموزشی امکانات مورد نیاز جهت نمایش و استفاده از پاورپوینت و فیلم.
8 نحوه ارزشیابی حضور فعال و موثر، در طول کلاس (1نمره) پاسخ به پرسش کلاسی(1 نمره) امتحان پایان ترم (12نمره) تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف (6نمره) اختیاری ارائه مرتبط، مفید، کوتاه و علمی (عدم نمایش کلیپ های رایج یا محتوای پاپ سایکولوژی...) 1نمره
9 اهداف یادگیری در طول ترم با مطالبی مانند تعریف روانشناسی شناختی، تاریخچه ی آن و حیطه های مطالعه، روش های مطالعه آشنا خواهید شد آشنایی با تاریخچه شکل گیری حوزه روانشناسی شناختی آشنایی با رویکردهای اصلی زیربنایی روانشناسی شناختی و حیطه هایی از قبیل توجه، حافظه و ادراک آشنایی با دیدگاه متمرکز بر رویکردهای بین رشته ای آشنایی با نمونه هایی از اختلال ها در این حیطه