1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی 2 واحد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با تاریخچه، روش های پژوهش
آشنایی با فرآیندهای شناختی، الگوها و مبانی عصب شناختی
آشنایی با پژوهش های روزآمد |
3 |
روش تدریس |
سخنرانی همراه با نمایش فیلم و کلیپ مرتبط ، ارائه پاور و مقالات روز، معرفی کتاب فعالیت های تعاملی |
4 |
وظایف دانشجو |
شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر
پاسخ به سوالات در هر جلسه
شرکت در امتحان پایان ترم و آزمونک ها/ میانترم
تحویل تکالیف و گزارش در زمینه سرفصل ها، حاصل ازیافته ها و مقالات روز، در زمان مقرر |
5 |
منبع |
منابع اصلی:
روانشناسی شناختی
حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف, سیدمهران حسینی محالی, علی مقیمی, بهزاد قنسولی, زهرا طبیبی
Cognitive Psychology: Sternberg, Robert J.
منابع جانبی:
فصلنامه روانشناسی شناختی
تازه های علوم شناختی
Journal of Attention Disorders
Topics in Cognitive Science
Experimental and Cognitive Psychology
Cognition and Instruction
Language, Cognition and Neuroscience
Language, Cognition and Neuroscience is a journal covering the categories related to
Social Cognitive and Affective Neuroscience
Cognitive Research: Principles and Implications
Consciousness and Cognition
Journal of Neurolinguistics |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
موارد مورد نیاز جهت نمایش و استفاده از پاورپوینت و فیلم |
7 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر، پاسخ به سوالات( 2نمره)
آزمونک ها/ میانترم پایان ترم ( 14نمره)
انجام و تحویل ارائه تخصصی و در زمان مقرر تکالیف ( 4 نمره) |
8 |
شایستگی های پایه |
علاقه به مطالعه و یادگیری در زمینه مغز، رفتار و روانشناسی شناختی، آشنایی نسبی با زبان انگلیسی و رویکردهای بین رشته ای ، آشنایی کلی با روانشناسی و مکاتب آن همچنین زیرشاخه های علوم شناختی و تمایز آنان. |
9 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تعاریف، تاریخچه و مرور نظریات در رابطه با فرایندهای ذهنی، چگونگی و ساختار ادراک، توجه، دریافت اطلاعات از حواس و معنادهی به آن ها، عملکرد حافظه و ساختارهای آن، حل مسئله، شناخت، زبان، تصمیمگیری، استدلال و تفکر، قضاوت، برنامهریزی، کنش های اجرایی، ماهیت فعالیتهای ذهنی مانند تفکر، طبقهبندی و فرایندهایی که انجام این فعالیتها را ممکن میکند. تفاوت ها و همپوشانی با علوماعصاب شناختی و دیگر رویکردها، مطالعه مغز و ذهن برپایه تشابه عملکرد مغز با رایانه؛ بررسی مسیرهای پژوهشی آتی ادغام و هم افزایی با روانشناسی، فلسفه ذهن، عصبشناسی، زبانشناسی و هوش مصنوعی. |