طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره الزامی، نظری، 2واحد.
2 هدف کلی آشنایی با مدل های نظری و یافته های موجود در زمینه فرایندهای پایه ذهن: مبانی نظری، روش های پژوهش، مباحث حوزه های ادراک، توجه و حافظه در روان شناسی شناختی
3 منبع منابع اصلی: Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2017). Cognitive psychology (7th edition). Cengage Learning. Goldstein, E. B. (2011). Cognitive psychology (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth منابع فرعی: Baddeley, A. Eysenck, M.W. Anderson, M.C. (2020). Memory. Routledge Feyereisen, P., (2018). The cognitive psychology of speech-related gestures, London, Routledge. McBride, D. M., Cutting, J. C., & Zimmerman, C. (2022). Cognitive psychology: Theory, process, and methodology. Sage Publications. Pennycook, G., (2018). The new reflectionism in cognitive psychology: Why reason matters. London, Routledge. گزیده ای از مقالات جانبی داخلی و خارجی
4 وظایف دانشجو همگانی: شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر، پاسخ به پرسش کلاسی آزمونک ها و میانترم شرکت در امتحان پایان ترم تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف اختیاری: مشارکت در فعالیت های ارتقاء یادگیری
5 نحوه ارزشیابی همگانی: شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر، پاسخ به پرسش کلاسی( 2نمره) آزمونک ها و میانترم (5نمره) شرکت در امتحان پایان ترم ( 8 نمره) تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف ( 5 نمره) اختیاری: مشارکت در فعالیت های ارتقاء یادگیری ( تا یک و نیم نمره)
6 روش تدریس توسط مدرس، سخنرانی و نمایش فیلم آموزشی و پاورپوینت تعمیق مفاهیم با انجام تکالیف کیفی و مشارکت فعال در کلاس توسط دانشجویان
7 شایستگی های پایه علاقه مندی به علوم شناختی، آشنایی با روانشناسی شناختی، حوزه های بین رشته ای و گذراندن پیش نیازهای الزامی، آشنایی با زبان انگلیسی به میزان توانایی درک متون مقالات علمی به صورت کلی.
8 اهداف یادگیری آشنایی مقدماتی با تعریف روانشناسی شناختی و پیشینه فلسفی و روانشناختی، مطالعه روشهای پژوهش در روانشناسی شناختی؛ همچنین مسایل کلیدی از جمله دریافت حسی و ادراک، توجه، حافظه، ساختارها، فرایندها، انواع، روش های سنجش و اندازه گیری
9 مواد و امکانات آموزشی دسترسی به کامپیوتر و اینترنت