| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
الزامی، نظری، 2واحد. |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با مدل های نظری و یافته های موجود در زمینه فرایندهای پایه ذهن: مبانی نظری، روش های پژوهش، مباحث حوزه های ادراک، توجه و حافظه در روان شناسی شناختی |
| 3 |
منبع |
منابع اصلی:
Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2017). Cognitive psychology (7th edition). Cengage Learning.
Goldstein, E. B. (2011). Cognitive psychology (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth
منابع فرعی:
Baddeley, A. Eysenck, M.W. Anderson, M.C. (2020). Memory. Routledge
Feyereisen, P., (2018). The cognitive psychology of speech-related gestures, London, Routledge.
McBride, D. M., Cutting, J. C., & Zimmerman, C. (2022). Cognitive psychology: Theory, process, and methodology. Sage Publications.
Pennycook, G., (2018). The new reflectionism in cognitive psychology: Why reason matters. London, Routledge.
گزیده ای از مقالات جانبی داخلی و خارجی |
| 4 |
وظایف دانشجو |
همگانی:
شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر، پاسخ به پرسش کلاسی
آزمونک ها و میانترم
شرکت در امتحان پایان ترم
تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف
اختیاری:
مشارکت در فعالیت های ارتقاء یادگیری |
| 5 |
نحوه ارزشیابی |
همگانی:
شرکت در تمامی کلاس ها، حضور فعال و موثر، پاسخ به پرسش کلاسی( 2نمره)
آزمونک ها و میانترم (5نمره)
شرکت در امتحان پایان ترم ( 8 نمره)
تحویل کامل و در زمان مقرر تکالیف ( 5 نمره)
اختیاری:
مشارکت در فعالیت های ارتقاء یادگیری ( تا یک و نیم نمره) |
| 6 |
روش تدریس |
توسط مدرس، سخنرانی و نمایش فیلم آموزشی و پاورپوینت
تعمیق مفاهیم با انجام تکالیف کیفی و مشارکت فعال در کلاس توسط دانشجویان |
| 7 |
شایستگی های پایه |
علاقه مندی به علوم شناختی، آشنایی با روانشناسی شناختی، حوزه های بین رشته ای و گذراندن پیش نیازهای الزامی، آشنایی با زبان انگلیسی به میزان توانایی درک متون مقالات علمی به صورت کلی. |
| 8 |
اهداف یادگیری |
آشنایی مقدماتی با تعریف روانشناسی شناختی و پیشینه فلسفی و روانشناختی، مطالعه روشهای پژوهش در روانشناسی شناختی؛ همچنین مسایل کلیدی از جمله دریافت حسی و ادراک، توجه، حافظه، ساختارها، فرایندها، انواع، روش های سنجش و اندازه گیری |
| 9 |
مواد و امکانات آموزشی |
دسترسی به کامپیوتر و اینترنت |