1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس عملی پایه |
2 |
هدف کلی |
ارتقاء وضعیت جسمانی و فاکتورهای مرتبط با آمادگی جسمانی (شامل استقامت قلبی-عروقی، قدرت، سرعت، چابکی، تعادل، هماهنگی عصب و عضله، توان و ...) کسب دانش لازم در خصوص طراحی تمرینات مرتبط با فاکتورهای آمادگی جسمانی |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن واحد آمادگی جسمانی 1 سلامت جسمانی |
4 |
اهداف یادگیری |
کسب دانش لازم در خصوص مفاهیم و اجزای آمادگی جسمانی، بهبود آمادگی جسمانی و آمادگی جهت گذراندن دروس تخصصی عملی |
5 |
روش تدریس |
کلاس به صورت عملی برگزار می شود، و هر جلسه شامل تمرینات گرم کردن، بدنه اصلی و سرد کردن می باشد. محتوای کلاس در هر کدام از موارد ذکر شده با توجه به اهداف تمرینی تغییر خواهد کرد و ترکیبی از تمرینات فانکشنال، مقاومتی، ایستگاهی، اینتروال و ... استفاده خواهد شد. این درس مبتنی بر مشارکت فعال دانشجویان، حضور به موقع و فعالیت مستمر دارد. در طول ترم در هر کدام از فاکتورهای آمادگی جسمانی ارزیابی های مستمر و رکورد گیری خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال، انجام عملی تمرینات، انجام وظایف محوله |
7 |
منبع |
* دکتر عباسعلی گائینی، دکتر حمید رجبی(1395). آمادگی جسمانی. انتشارات سمت • رضا قرخانلو، محمدرضا کردی، عباسعلی گایینی، محمدحسین علیزاده، محمدکاظم واعظ موسوی، مجید کاشف(1394). آمادگی جسمانی پایه، انتشارات مدید • آمادگی جسمانی به زبان ساده؛ ابوالفضل گودرزی، رویا رجبی نژاد. انتشارات بامداد کتاب. هیوارد. اچ. ویویان (2010). آمادگی جسمانی پیشرفته. ترجمه: آزاد، احمد؛ حامدی نیا، محمد رضا؛ رجبی، حمید، گایینی، عباسعلی. 1395. چاپ سوم. سمت |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
مت و تشک، استپ، مخروطی، نردبان چابکی، وزنه آزاد و یا دمبل، توپ مدیسن، ... |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ثبت رکورد های مستمر از هر کدام از فاکتورهای آمادگی جسمانی و ترسیم نمودار پیشرفت هر کدام از دانشجویان آزمون عملی از آیتم های مختلف (استقامت قلبی-عروقی، قدرت، چابکی...) با استفاده از آزمون های استاندارد |