1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان درس پایه محسوب می شود |
2 |
هدف کلی |
مطالعه اهداف،مفاهیم و ارزیابی تمرینات جسمانی ،آزمون ایفرد، هوازی و استقامت عضلانی،قدرت ،تعادل،چابکی،سرعت و روش های تقویت آمادگی هوازی و استقامت عضلانی |
3 |
شایستگی های پایه |
سلامت بدنی و روانی ،داشتن هوش حرکتی ، علاقمندی به تقویت قابلیت جسمانی و حرکتی |
4 |
اهداف یادگیری |
اشنایی با مفاهیم امادگی جسمانی وافزایش توانمندی بدنی و روانی دانشجویان و کسب امادگی لازم برای واحد های عملی پیش رو ، البته در یک چارچوب اکادمیک |
5 |
روش تدریس |
آموزش-تمرین
تمرینات گرم کردن، بدنه اصلی و سرد کردن
محتوای کلاس ترکیبی از تمرینات فانکشنال، مقاومتی، ایستگاهی، اینتروال و ...
مبتنی بر مشارکت فعال دانشجویان، حضور به موقع و فعالیت مستمر
ارزیابی مستمرهر کدام از فاکتورهای آمادگی جسمانی و رکورد گیری |
6 |
وظایف دانشجو |
تمرینات مناسب- مسئولیت پذیری ، تقویت آگاهی علمی و عملی |
7 |
منبع |
امادگی جسمانی گائینی،حمید رجبی. انتشارات سمت امادگی جسمانی پیشرفته . گائینی، رضا رجبی، حامدی نیا
رضا قرخانلو، محمدرضا کردی، عباسعلی گایینی، محمدحسین علیزاده، محمدکاظم واعظ موسوی، مجید کاشف(1394). آمادگی جسمانی پایه، انتشارات مدید |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تشک ،وسایل ورزشی مناسب آمادگی جسمانی
مت ، استپ، مخروطی، نردبان چابکی، وزنه آزاد و یا دمبل، توپ مدیسن، ... |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و غیاب .انجام آزمون ها
ثبت رکورد های مستمر از هر کدام از فاکتورهای آمادگی جسمانی و ترسیم نمودار پیشرفت هر کدام از دانشجویان آزمون عملی از آیتم های مختلف (استقامت قلبی-عروقی، قدرت، چابکی...) با استفاده از آزمون های استاندارد |