طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان درس پایه محسوب می شود
2 هدف کلی مطالعه اهداف،مفاهیم و ارزیابی تمرینات جسمانی ،آزمون ایفرد، هوازی و استقامت عضلانی،قدرت ،تعادل،چابکی،سرعت و روش های تقویت آمادگی هوازی و استقامت عضلانی
3 شایستگی های پایه سلامت بدنی و روانی ،داشتن هوش حرکتی ، علاقمندی به تقویت قابلیت جسمانی و حرکتی
4 اهداف یادگیری اشنایی با مفاهیم امادگی جسمانی وافزایش توانمندی بدنی و روانی دانشجویان و کسب امادگی لازم برای واحد های عملی پیش رو ، البته در یک چارچوب اکادمیک
5 روش تدریس آموزش-تمرین تمرینات گرم کردن، بدنه اصلی و سرد کردن محتوای کلاس ترکیبی از تمرینات فانکشنال، مقاومتی، ایستگاهی، اینتروال و ... مبتنی بر مشارکت فعال دانشجویان، حضور به موقع و فعالیت مستمر ارزیابی مستمرهر کدام از فاکتورهای آمادگی جسمانی و رکورد گیری
6 وظایف دانشجو تمرینات مناسب- مسئولیت پذیری ، تقویت آگاهی علمی و عملی
7 منبع امادگی جسمانی گائینی،حمید رجبی. انتشارات سمت امادگی جسمانی پیشرفته . گائینی، رضا رجبی، حامدی نیا رضا قرخانلو، محمدرضا کردی، عباسعلی گایینی، محمدحسین علیزاده، محمدکاظم واعظ موسوی، مجید کاشف(1394). آمادگی جسمانی پایه، انتشارات مدید
8 مواد و امکانات آموزشی تشک ،وسایل ورزشی مناسب آمادگی جسمانی مت ، استپ، مخروطی، نردبان چابکی، وزنه آزاد و یا دمبل، توپ مدیسن، ...
9 نحوه ارزشیابی حضور و غیاب .انجام آزمون ها ثبت رکورد های مستمر از هر کدام از فاکتورهای آمادگی جسمانی و ترسیم نمودار پیشرفت هر کدام از دانشجویان آزمون عملی از آیتم های مختلف (استقامت قلبی-عروقی، قدرت، چابکی...) با استفاده از آزمون های استاندارد