طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره از دروس علوم درمانگاهی دامپزشکی می باشد و معمولا در سال 4 ارائه می گرددو پیش نیاز برخی از دروس علوم درمانگاهی از جمله بیماریهای درونی دامهای کوچک ، بیماریهای درونی دامهای بزرگ و کارورزی آزمایشگاه مرکز تشخیص می باشد
2 هدف کلی آشنایی با نحوه ارزیابی ارگانهای مختلف و تفسیر نتایج آزمایشگاهی جهت تشخیص وف مونیتورینگ و درمان بیماریها
3 شایستگی های پایه آشنایی با عوامل بمیاریزای مختلف ( باکتری، ویروس، قارچ و انگلها)و پاتوژنز آنها، آشنایی با بیماریهای متابولیک و مسمومیت ها
4 روش تدریس سخنرانی همراه با پاورپوینت - پرسش و پاسخ - آموزش عملی در آزمایشگاه
5 وظایف دانشجو مطالعه متون و منابع مرتبط- حضور به موقع در کلاس - مشارکت در مباحث درسی - تحقیق و ارائه سمینار در صورت نیاز
6 منبع
7 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور کیت هاو لوازم آزمایشگاهی
8 نحوه ارزشیابی پرسش و پاسخ های کلاس آزمون نهایی: 4 نمره آزمون عملی: 6 نمره
9 اهداف یادگیری آشنایی با روند ساخت سلولهای خونی ، فاکتورهای رشد، سلولهای پایه و پشتیبانو بافت های خونساز، روند بلوغ و تمایز رده های سلولی مختلف
10 اهداف یادگیری اتیولوژی، طبقه بندی وروش تشخیص پلی سیتمی
11 اهداف یادگیری انواع خونریزی و اتیولوژی، راههای تشخیص، طبق بندی بر اساس علت، موفولوژی سلولها و پاسخ مغز استخوان در این نوع کم خونی
12 اهداف یادگیری علل ایجاد آنمی همولیتیک(عفونی و غیر عفونی) طبقه بندی بر اساس علت، موفولوژی سلولها و پاسخ مغز استخوان در این نوع کم خونی
13 اهداف یادگیری طبقه بندی بر اساس علت، موفولوژی سلولها و پاسخ مغز استخوان در این نوع کم خونی
14 اهداف یادگیری شمارش سلولهای خونی، اندازه گیری پروتئین تام پلاسما، هموگلوبین هماتوکریت
15 اهداف یادگیری تکنیکهای تهیه گسترش خونی و رنگ آمیزی های حیاتی و رومانوسکی و شمارش تفریقی
16 اهداف یادگیری آشنایی با ریخت شناسی اریتروسیت ها در دام های بزرگ، دام های کوچک ، پرندگان و جوندگان آشنایی با اختلالات مورفولوژیک اریتروسیت ها
17 اهداف یادگیری آشنایی با ریخت شناسی گلبولهای سفید در دام های بزرگ، دام های کوچک آشنایی با انحراف به چپ و تغییرات توکسیک نوتروفیلها
18 اهداف یادگیری آشنایی با ریخت شناسی اریتروسیت ها در د پرندگان و جوندگان آشنایی با انحراف به چپ و تغییرات توکسیک نوتروفیلها
19 اهداف یادگیری تشخیص انگلهای خونی مختلف نظیر بابزیا ، تیلریا، هموپروتئوس، سیتوکزوون، هپاتوزون،همومایکوپلاسما و .....
20 اهداف یادگیری شناسایی ALL,CLL,AML,CML
21 اهداف یادگیری آشنایی با روند ساخت سلولهای خونی، تشخیص انواع کم خونی و پاسخا جبرانی مغز استخوان
22 روش تدریس بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ
23 روش تدریس بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ
24 روش تدریس بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ
25 روش تدریس بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ
26 روش تدریس بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ
27 روش تدریس اندازه گیری هموگلوبین با استفاده از کیت هموگلوبین واسپکتروفتومتر، اندازه گیری پروتئین و فیبرینوژن با رفرکتومتر. شمارش سلولهای خونی بصورت دستی
28 روش تدریس بررسی میکروسکوپیک گسترش های تهیه شده
29 روش تدریس بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه
30 روش تدریس بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه
31 روش تدریس بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه
32 روش تدریس بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه
33 روش تدریس بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه
34 وظایف دانشجو مطالعه کتب و مقالات مرتبط
35 وظایف دانشجو مطالعه کتب و مقالات مرتبط
36 وظایف دانشجو مطالعه کتب و مقالات مرتبط
37 وظایف دانشجو مطالعه کتب و مقالات مرتبط
38 وظایف دانشجو مطالعه کتب و مقالات مرتبط
39 وظایف دانشجو انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار
40 وظایف دانشجو انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار
41 وظایف دانشجو انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار
42 وظایف دانشجو انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار
43 وظایف دانشجو انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار
44 وظایف دانشجو انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار
45 وظایف دانشجو انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار
46 منبع
47 منبع
48 منبع
49 منبع
50 منبع
51 منبع
52 منبع
53 منبع
54 منبع
55 منبع
56 منبع
57 منبع
58 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور، کامپیوتر
59 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور، کامپیوتر
60 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور، کامپیوتر
61 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور، کامپیوتر
62 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور، کامپیوتر
63 مواد و امکانات آموزشی نمونه های ارسالی از آزمایشگاه، کیت هموگلوبین، اسپکتروفتومتر، بن ماری، میکروسکوپ، مارکانوو.....
64 مواد و امکانات آموزشی لام، لامل، رنگ نیومتیلن بلو، گیمسا، الکل، امرسیون، میکروسکوپ
65 مواد و امکانات آموزشی میکروسکوپ و لامهای کلاسی
66 مواد و امکانات آموزشی میکروسکوپ و لامهای کلاسی
67 مواد و امکانات آموزشی میکروسکوپ و لامهای کلاسی
68 مواد و امکانات آموزشی میکروسکوپ و لامهای کلاسی
69 مواد و امکانات آموزشی میکروسکوپ و لامهای کلاسی
70 نحوه ارزشیابی پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی
71 نحوه ارزشیابی پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی
72 نحوه ارزشیابی پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی
73 نحوه ارزشیابی پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی
74 نحوه ارزشیابی پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی
75 نحوه ارزشیابی ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی
76 نحوه ارزشیابی ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی
77 نحوه ارزشیابی ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی
78 نحوه ارزشیابی ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی
79 نحوه ارزشیابی ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی
80 نحوه ارزشیابی ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی
81 نحوه ارزشیابی ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی
82 فایل Pdf File