| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
از دروس علوم درمانگاهی دامپزشکی می باشد و معمولا در سال 4 ارائه می گرددو پیش نیاز برخی از دروس علوم درمانگاهی از جمله بیماریهای درونی دامهای کوچک ، بیماریهای درونی دامهای بزرگ و کارورزی آزمایشگاه مرکز تشخیص می باشد |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با نحوه ارزیابی ارگانهای مختلف و تفسیر نتایج آزمایشگاهی جهت تشخیص وف مونیتورینگ و درمان بیماریها |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با عوامل بمیاریزای مختلف ( باکتری، ویروس، قارچ و انگلها)و پاتوژنز آنها، آشنایی با بیماریهای متابولیک و مسمومیت ها |
| 4 |
روش تدریس |
سخنرانی همراه با پاورپوینت - پرسش و پاسخ - آموزش عملی در آزمایشگاه |
| 5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه متون و منابع مرتبط- حضور به موقع در کلاس - مشارکت در مباحث درسی - تحقیق و ارائه سمینار در صورت نیاز |
| 6 |
منبع |
|
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور
کیت هاو لوازم آزمایشگاهی |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و پاسخ های کلاس
آزمون نهایی: 4 نمره
آزمون عملی: 6 نمره |
| 9 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روند ساخت سلولهای خونی
، فاکتورهای رشد، سلولهای پایه و پشتیبانو بافت های خونساز، روند بلوغ و تمایز رده های سلولی مختلف |
| 10 |
اهداف یادگیری |
اتیولوژی، طبقه بندی وروش تشخیص پلی سیتمی |
| 11 |
اهداف یادگیری |
انواع خونریزی و اتیولوژی، راههای تشخیص، طبق بندی بر اساس علت، موفولوژی سلولها و پاسخ مغز استخوان در این نوع کم خونی |
| 12 |
اهداف یادگیری |
علل ایجاد آنمی همولیتیک(عفونی و غیر عفونی)
طبقه بندی بر اساس علت، موفولوژی سلولها و پاسخ مغز استخوان در این نوع کم خونی |
| 13 |
اهداف یادگیری |
طبقه بندی بر اساس علت، موفولوژی سلولها و پاسخ مغز استخوان در این نوع کم خونی |
| 14 |
اهداف یادگیری |
شمارش سلولهای خونی، اندازه گیری پروتئین تام پلاسما، هموگلوبین هماتوکریت |
| 15 |
اهداف یادگیری |
تکنیکهای تهیه گسترش خونی و رنگ آمیزی های حیاتی و رومانوسکی و شمارش تفریقی |
| 16 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ریخت شناسی اریتروسیت ها در دام های بزرگ، دام های کوچک ، پرندگان و جوندگان
آشنایی با اختلالات مورفولوژیک اریتروسیت ها |
| 17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ریخت شناسی گلبولهای سفید در دام های بزرگ، دام های کوچک
آشنایی با انحراف به چپ و تغییرات توکسیک نوتروفیلها |
| 18 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ریخت شناسی اریتروسیت ها در د پرندگان و جوندگان
آشنایی با انحراف به چپ و تغییرات توکسیک نوتروفیلها |
| 19 |
اهداف یادگیری |
تشخیص انگلهای خونی مختلف نظیر بابزیا ، تیلریا، هموپروتئوس، سیتوکزوون، هپاتوزون،همومایکوپلاسما و ..... |
| 20 |
اهداف یادگیری |
شناسایی ALL,CLL,AML,CML |
| 21 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روند ساخت سلولهای خونی، تشخیص انواع کم خونی و پاسخا جبرانی مغز استخوان |
| 22 |
روش تدریس |
بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ |
| 23 |
روش تدریس |
بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ |
| 24 |
روش تدریس |
بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ |
| 25 |
روش تدریس |
بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ |
| 26 |
روش تدریس |
بصورت تئوری با ارائه سخنرانی و پرسش و پاسخ |
| 27 |
روش تدریس |
اندازه گیری هموگلوبین با استفاده از کیت هموگلوبین واسپکتروفتومتر، اندازه گیری پروتئین و فیبرینوژن با رفرکتومتر. شمارش سلولهای خونی بصورت دستی |
| 28 |
روش تدریس |
بررسی میکروسکوپیک گسترش های تهیه شده |
| 29 |
روش تدریس |
بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه |
| 30 |
روش تدریس |
بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه |
| 31 |
روش تدریس |
بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه |
| 32 |
روش تدریس |
بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه |
| 33 |
روش تدریس |
بررسی میکروسکوپیک گسترشهای موجود در این زمینه |
| 34 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و مقالات مرتبط |
| 35 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و مقالات مرتبط |
| 36 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و مقالات مرتبط |
| 37 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و مقالات مرتبط |
| 38 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و مقالات مرتبط |
| 39 |
وظایف دانشجو |
انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار |
| 40 |
وظایف دانشجو |
انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار |
| 41 |
وظایف دانشجو |
انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار |
| 42 |
وظایف دانشجو |
انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار |
| 43 |
وظایف دانشجو |
انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار |
| 44 |
وظایف دانشجو |
انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار |
| 45 |
وظایف دانشجو |
انجام عملی آزمایشها و ارائه گزارش کار |
| 46 |
منبع |
|
| 47 |
منبع |
|
| 48 |
منبع |
|
| 49 |
منبع |
|
| 50 |
منبع |
|
| 51 |
منبع |
|
| 52 |
منبع |
|
| 53 |
منبع |
|
| 54 |
منبع |
|
| 55 |
منبع |
|
| 56 |
منبع |
|
| 57 |
منبع |
|
| 58 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، کامپیوتر |
| 59 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، کامپیوتر |
| 60 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، کامپیوتر |
| 61 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، کامپیوتر |
| 62 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، کامپیوتر |
| 63 |
مواد و امکانات آموزشی |
نمونه های ارسالی از آزمایشگاه، کیت هموگلوبین، اسپکتروفتومتر، بن ماری، میکروسکوپ، مارکانوو..... |
| 64 |
مواد و امکانات آموزشی |
لام، لامل، رنگ نیومتیلن بلو، گیمسا، الکل، امرسیون، میکروسکوپ |
| 65 |
مواد و امکانات آموزشی |
میکروسکوپ و لامهای کلاسی |
| 66 |
مواد و امکانات آموزشی |
میکروسکوپ و لامهای کلاسی |
| 67 |
مواد و امکانات آموزشی |
میکروسکوپ و لامهای کلاسی |
| 68 |
مواد و امکانات آموزشی |
میکروسکوپ و لامهای کلاسی |
| 69 |
مواد و امکانات آموزشی |
میکروسکوپ و لامهای کلاسی |
| 70 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی |
| 71 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی |
| 72 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی |
| 73 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی |
| 74 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و پاسخ کلاسی و آزمون نهایی |
| 75 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی |
| 76 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی |
| 77 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی |
| 78 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی |
| 79 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی |
| 80 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی |
| 81 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه گزارش کار، نظم در آزمایشگاه، آزمون عملی نهایی و همچنین پرسش و پاسخ کلاسی |
| 82 |
فایل |
Pdf File |