طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس اختیاری رشته علوم و مهندسی آب، گرایش هواشناس کشاورزی می باشد.
2 هدف کلی دانشجویان با مفاهیم و اصول مدلسازی اقلیمی آشنا می گردند. همچنین دانشجویان با گذراندن این درس، با ساختار مدل های منطقه محدود، مقیاس کاهی دینامیکی و کاربست مدل های اقلیمی در مطالعات اقلیمی آشنا شده و مسائل و فرآیندهای جاری در مدلسازی اقلیمی را درک خواهند نمود.
3 شایستگی های پایه دانشجو می باید مفاهیم پایه هواشناسی و اصول فیزیک جو را بداند. همچنین تسلط کافی در پردازش داده های رقومی جو و کار با نرم افزارهای اقلیمی را داشته باشد و با سیستم عامل لینوکس نیز آشنا باشد.
4 اهداف یادگیری دانشجویان با گذراندن این درس، ضمن آشنایی با فرآیند مدلسازی اقلیمی، خود راساً با اجرای یک مدل اقلیمی منطقه محدود، فرآیند مدلسازی دینامیکی و مسائل حاکم بر آن را تجربه خواهند نمود.
5 روش تدریس این درس به شکل عملی و کارگاهی ارائه می گردد. تدریس در یک کارگاه تخصصی انجام خواهد شد. در هر جلسه بخشی از تدریس تئوری بوده و بخش دیگر آن عملی خواهد بود.
6 وظایف دانشجو مطالعه مستمر منابع به اشتراک گذاشته شده توسط استاد و مقالات و کتب مرتبط، مشارکت در کلاس،انجام مستمر کارهای عملی و همچنین پروژه پایانی
7 منبع زرین، آ.، و مفیدی، ع.، 1390، جزوه نصب و اجرای مدل RegCM4، آبان ماه 1390، گروه جغرافیا وکالج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد زرین، آ.، 1391، جزوه مدلسازی اقلیمی، درس مقطع دکتری رشته آب و هواشناسی، گروه جغرافیا، دانشگاه تربیت مدرس، بهار 1391، تهران
8 مواد و امکانات آموزشی از اینترنت، پاورپوینت و ویدئو پروژکتور برای آموزش استفاده خواهد شد. علاوه بر آن، از سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه نیز جهت انجام امور مربوط به تکالیف هفتگی، پروژه پایانی و فایل های مورد نیاز برای جلسات، همچنین اطلاع رسانی به دانشجویان استفاده خواهد شد.
9 نحوه ارزشیابی مشارکت در کلاس های نظری: ۱۵ درصد مشارکت در آزمایشگاه مدلسازی: ۱۵ درصد پروژه پایانی: ۵۰ درصد آزمون کتبی پایانی: ۲۰ درصد
10 فایل Pdf File