طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی آشنایی با تولید پایدار محصولات پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط محیطی متفاوت، افزایش جمعیت و امنیت غذایی، مدیریت پایدار آب، خاک و عناصر غذایی، مدیریت پایدار آفات، بیماریها، تنوع زیستی و تاثیر آن در پایداری بوم نظامهای زراعی، تغییر اقلیم و پایداری بوم نظامهای زراعی، ابعاد اقتصادی- اجتماعی- زیست محیطی کشاورزی، سنجش پایداری در سیستمهای کشاورزی سنتی و فشرده
3 شایستگی های پایه شناخت تولید پایدار محصولات پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط محیطی متفاوت، افزایش جمعیت و امنیت غذایی، مدیریت پایدار آب، خاک و عناصر غذایی، مدیریت پایدار آفات، بیماریها، تنوع زیستی و تاثیر آن در پایداری بوم نظامهای زراعی، تغییر اقلیم و پایداری بوم نظامهای زراعی، ابعاد اقتصادی- اجتماعی- زیست محیطی کشاورزی، سنجش پایداری در سیستمهای کشاورزی سنتی و فشرده
4 اهداف یادگیری شناخت تولید پایدار محصولات پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط محیطی متفاوت، افزایش جمعیت و امنیت غذایی، مدیریت پایدار آب، خاک و عناصر غذایی، مدیریت پایدار آفات، بیماریها، تنوع زیستی و تاثیر آن در پایداری بوم نظامهای زراعی، تغییر اقلیم و پایداری بوم نظامهای زراعی، ابعاد اقتصادی- اجتماعی- زیست محیطی کشاورزی، سنجش پایداری در سیستمهای کشاورزی سنتی و فشرده
5 روش تدریس با استفاده از امکانات سمعی و بصری و پاورپوینت
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال سرکلاس و اجرای تکالیف درسی و شرکت در مباحث کلاسی
7 منبع اگرواکولوژی زراعت نوین نگرشی نوین بر جنبه های بوم شناختی فیزیولوژیک گیاهان زراعت کم آب در ایران: راهبردها و کاربردها نقش ساختار و کارکرد در طراحی و مدیریت بوم نظام های کشاورزی کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی • اگرواکولوژی. 1395. نصیری محلاتی و همکاران، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. • اصول و مبانی کشاورزی پایدار. 1391. آینه بند. انتشارات دانشگاه چمرن اهواز. • Stephen R. Gliessman, Eric Engles, and Robin Krieger. 1998. Agroecology: Ecological Processes in Sustainable Agriculture. CRC Press, Science. • Clark, S. 2016. Sustainable Agriculture-Beyond Organic Farming. Mdpi AG, 356 pp. • Parray, J.A, and Nowsheen Shameem, N. 2020. Sustainable Agriculture, Advances in Plant Metabolome and Microbiome. Academic Press.
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری ارائه می شود و نیاز به امکانات سمعی و بصری می باشد.
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر و حضور فعال در کلاس 10%، امتحان میان ترم 45%، امتحان پایان ترم 45%
10 فایل Pdf File