1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با تولید پایدار محصولات پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط محیطی متفاوت، افزایش جمعیت و امنیت غذایی، مدیریت پایدار آب، خاک و عناصر غذایی، مدیریت پایدار آفات، بیماریها، تنوع زیستی و تاثیر آن در پایداری بوم نظامهای زراعی، تغییر اقلیم و پایداری بوم نظامهای زراعی، ابعاد اقتصادی- اجتماعی- زیست محیطی کشاورزی، سنجش پایداری در سیستمهای کشاورزی سنتی و فشرده |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت تولید پایدار محصولات پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط محیطی متفاوت، افزایش جمعیت و امنیت غذایی، مدیریت پایدار آب، خاک و عناصر غذایی، مدیریت پایدار آفات، بیماریها، تنوع زیستی و تاثیر آن در پایداری بوم نظامهای زراعی، تغییر اقلیم و پایداری بوم نظامهای زراعی، ابعاد اقتصادی- اجتماعی- زیست محیطی کشاورزی، سنجش پایداری در سیستمهای کشاورزی سنتی و فشرده |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت تولید پایدار محصولات پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط محیطی متفاوت، افزایش جمعیت و امنیت غذایی، مدیریت پایدار آب، خاک و عناصر غذایی، مدیریت پایدار آفات، بیماریها، تنوع زیستی و تاثیر آن در پایداری بوم نظامهای زراعی، تغییر اقلیم و پایداری بوم نظامهای زراعی، ابعاد اقتصادی- اجتماعی- زیست محیطی کشاورزی، سنجش پایداری در سیستمهای کشاورزی سنتی و فشرده |
5 |
روش تدریس |
با استفاده از امکانات سمعی و بصری و پاورپوینت |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و فعال سرکلاس و اجرای تکالیف درسی و شرکت در مباحث کلاسی |
7 |
منبع |
اگرواکولوژی
زراعت نوین
نگرشی نوین بر جنبه های بوم شناختی فیزیولوژیک گیاهان
زراعت کم آب در ایران: راهبردها و کاربردها
نقش ساختار و کارکرد در طراحی و مدیریت بوم نظام های کشاورزی
کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی
• اگرواکولوژی. 1395. نصیری محلاتی و همکاران، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
• اصول و مبانی کشاورزی پایدار. 1391. آینه بند. انتشارات دانشگاه چمرن اهواز.
• Stephen R. Gliessman, Eric Engles, and Robin Krieger. 1998. Agroecology: Ecological Processes in Sustainable Agriculture. CRC Press, Science.
• Clark, S. 2016. Sustainable Agriculture-Beyond Organic Farming. Mdpi AG, 356 pp.
• Parray, J.A, and Nowsheen Shameem, N. 2020. Sustainable Agriculture, Advances in Plant Metabolome and Microbiome. Academic Press. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت تئوری ارائه می شود و نیاز به امکانات سمعی و بصری می باشد. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر و حضور فعال در کلاس 10%، امتحان میان ترم 45%، امتحان پایان ترم 45% |
10 |
فایل |
Pdf File |