| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اختیاری |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با ماهیت بوم نظامهای زراعی، تجزیه و تحلیل مدیریت در سطوح تلفیقی، روش های سنتی مدیریت متکی بر دانش بومی و نقش آن در پایداری، شاخصهای بوم نظامهای مناطق خشک، پایداری بوم نظامهای زراعی مناطق خشک، مدیریت پایدار منابع آب، خاک در اکوسیستمهای کشاورزی، راهکارهای حفظ تنوع زیستی و ارتقاء آن در بوم نظامهای زراعی |
| 3 |
شایستگی های پایه |
شناخت ماهیت بوم نظامهای زراعی، تجزیه و تحلیل مدیریت در سطوح تلفیقی، روش های سنتی مدیریت متکی بر دانش بومی و نقش آن در پایداری، شاخصهای بوم نظامهای مناطق خشک، پایداری بوم نظامهای زراعی مناطق خشک، مدیریت پایدار منابع آب، خاک در اکوسیستمهای کشاورزی، راهکارهای حفظ تنوع زیستی و ارتقاء آن در بوم نظامهای زراعی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
شناخت ماهیت بوم نظامهای زراعی، تجزیه و تحلیل مدیریت در سطوح تلفیقی، روش های سنتی مدیریت متکی بر دانش بومی و نقش آن در پایداری، شاخصهای بوم نظامهای مناطق خشک، پایداری بوم نظامهای زراعی مناطق خشک، مدیریت پایدار منابع آب، خاک در اکوسیستمهای کشاورزی، راهکارهای حفظ تنوع زیستی و ارتقاء آن در بوم نظامهای زراعی |
| 5 |
روش تدریس |
معرفی منابع، ارائه سرفصل با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و ارایه مقالات مربوط و بحث در خصوص مطالب و سرفصلها |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و فعال در سر کلاس، ارائه سمینارها و مقالات مروری و کامل و شرکت در مباحث کلاسی |
| 7 |
منبع |
نگرشی نوین بر جنبه های بوم شناختی فیزیولوژیک گیاهان زراعی
زراعت کم آب در ایران: راهبردها و کاربردها
نقش ساختار و کارکرد در طراحی و مدیریت بوم نظام های کشاورزی
اگرواکولوژی کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری ارائه می شود. |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر و شرکت در مباحث کلاسی 25%، ارائه سمینار 25% و امتحان پایان ترم 50% |
| 10 |
فایل |
Pdf File |