طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره در این درس دانشجویان با انواع رآکتورهای شیمیایی و مبانی طراحی آنها آشنا می شوند. درس فوق پس از گذراندن دروس سینتیک واکنش های شیمیایی باعث آشنایی دانشجویان با کاربرد معادلات سینتیک در عمل می گردد.
2 هدف کلی 1-آنالیز داده های آزمایشگاهی واکنش ها 2-آشنایی با انواع رآکتورهای شیمیایی 3- طراحی راکتورهای ناپیوسته و پیوسته ایده آل برای واکنش های مختلف
3 شایستگی های پایه آشنایی با مبانی شیمی فیزیک، سینتیک و ترمودینامیک
4 اهداف یادگیری 1-آنالیز داده های آزمایشگاهی واکنش ها 2-آشنایی با انواع رآکتورهای شیمیایی 3- طراحی راکتورهای ناپیوسته و پیوسته ایده آل برای واکنش های مختلف
5 روش تدریس 1- بیان کامل مفاهیم اصلی درس همراه با ارایه مثال های مفهومی 2- ایجاد زمینه جهت مشارکت فعالانه دانشجویان در حین تدریس با ایجاد فضای پرسش و پاسخ 3- تشریح مثال های متنوع حتی الامکان از نمونه های صنعتی و واقعی با مشارکت فعال دانشجویان
6 وظایف دانشجو 1- حضور مستمر در کلاس و رعایت نظم 2- توجه کامل در حین تدریس و مشارکت در پرسش و پاسخ 3- فراگیری مطالب درسی در طول نیمسال و همراهی با استاد و کلاس
7 منبع 1- طراحی رآکتورهای شیمیایی، اوکتاو لونشپیل
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب و فایل های ارائه درس
9 نحوه ارزشیابی 1- امتحان میان ترم 2- امتحان پایان ترم 3- تکالیف 4- پرسش در حین درس
10 فایل Pdf File