1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
الزامی |
2 |
هدف کلی |
آشنا شدن با روش های کار در طبیعت و آزمایشگاه، آشنایی با واقعیت ها، ثبت و گردآوری داده ها، نمونه بردار، کار با نمونه ها در طبیعت و انتقال نمونه ها به آزمایشگاه و گرد و آماده سازی داده ها برای تحلیل های بیوسیستماتیکی با رویکرد های ریختی شناختی، ریخت سنجی، ژنتیکی آماری و بازنگری و ارتقاء روش های تحلیلی و بیوانفورماتیکی |
3 |
شایستگی های پایه |
- |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان قابلیت طرح سئوالات علمی و منطقی بیوسیستماتیکی با توجه به آشنایی با روش های مطالعاتی در طبیعت و آزمایشگاه و نتایج احتمالی یافته ها خواهند داشت. و امکان و آگاهی لازمه را به دانشجویان برای جمع آوری تمام اطلاعات مورد نیاز جهت برنامه ریزی طرح تحقیقاتی می دهد. |
5 |
روش تدریس |
توضیحات استاد، نمایش، ارایه های دانشجویی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در جلسات و ارایه |
7 |
منبع |
1. جنگجو، م.، علی آبادیان، م.، و عطار یزدی. ر. 1394 فنون سرشماری در بوم شناسی راهنمای عملی شمارش و نمونه برداری گیاهان و جانوران. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد، 1396
2. درویش ج، 1394. روش شناسی در بیوسیستماتیک جانوری. جهاد دانشگاهی مشهد. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر –ویدیو پروژکتورـ تخته وایت برد به همراه ابزار و ادوات نمونه برداری از بی مهرگان و مهره داران در انجام تحقیقات میدانی دانشجویان |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر،آزمون های نهایی 50%، پروژه 50% |