1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
الزامی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با روش های مختلف مولکولی برای مطالعه ژنوم و جمعیت، تشخیص گونه های همزاد (Sibling species)، شبه گونه ها (Semispecies) و گونه های همتافت در یک جنس، استفاده از آن ها در شناخت تنوع ژنتیکی و نمود آن در تراز های فراگونه ای . |
3 |
شایستگی های پایه |
- |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت و طراحی مطالعه ت مولکولی در سطح جمعیت های مورد مطالعه. دانشجویان پس از گذراندن این درس قادر هستند با استفاده از داده های مولکولی آرایه شناسی و تبارشناسی آرایه ها را در سطح درون گونه و جمعیت ها را تحلیل نمایند. |
5 |
روش تدریس |
توضیحات استاد، نمایش، ارایه های دانشجویی |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت در مباحث کلاس و ارایه موضوعی |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر –ویدیو پروژکتورـ تخته وایت برد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر، میان ترم 30%،آزمون های نهایی 50%،پروژه 20% |