1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس روانشناسی و آموزش کودکان تیزهوش و خلاق یکی از دروس بسته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی فراگیران با مفاهیم، نظریه ها، مبانی و راهکارهای شناسایی و آموزش کودکان تیزهوش و خلاق |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن پیش نیازها و تسلط نسبی به مباحث روان شناسی تربیتی و رشد |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نظریه های رایج و درک مفاهیم مرتبط با تیزهوشی و خلاقیت
شناخت و تحلیل شیوه های شناسایی افراد تیزهوش و خلاق
آشنایی با شیوه های آموزش کودکان تیزهوش و خلاق و نقد و بررسی آنها
آشنای با مسایل و چالش های حوزه تیزهوشی و خلاقیت |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی فعال و تعاملی با مشارکت حاکثری دانشجویان
استفاد از تکالیف و کارهای عملی مرتبط
یادگیری از طریق فعالیت های عملی |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال
انجام فعالیت ها و تکالیف کلاسی
مطالعه منابع و مباحث کلاسی |
7 |
منبع |
کتاب کاوشی در تیزهوشی: رویکردهای نوین در شناسایی و آموزش تیزهوشان
مؤلفان: النالئونیدوونا گریگورنگو، رابرت.ج استرنبرگ، لیندا جاروین
مترجمان: احمد عابدی، عادله شعربافزاده
ویراستار: حمیدرضا عریضی
سال چاپ: 1395
ناشر: کاوشیار |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته کلاسی
امکان پخش اسلایدهای آموزشی
امکان پخش فیلم
تشکیل گروه تعاملی در شبکه اجتماعی ایرانی ایتا |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی چندگزینه ای
فعالیت های کلاسی |