طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس روانشناسی و آموزش کودکان تیزهوش و خلاق یکی از دروس بسته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی است
2 هدف کلی آشنایی فراگیران با مفاهیم، نظریه ها، مبانی و راهکارهای شناسایی و آموزش کودکان تیزهوش و خلاق
3 شایستگی های پایه گذراندن پیش نیازها و تسلط نسبی به مباحث روان شناسی تربیتی و رشد
4 اهداف یادگیری آشنایی با نظریه های رایج و درک مفاهیم مرتبط با تیزهوشی و خلاقیت شناخت و تحلیل شیوه های شناسایی افراد تیزهوش و خلاق آشنایی با شیوه های آموزش کودکان تیزهوش و خلاق و نقد و بررسی آنها آشنای با مسایل و چالش های حوزه تیزهوشی و خلاقیت
5 روش تدریس سخنرانی فعال و تعاملی با مشارکت حاکثری دانشجویان استفاد از تکالیف و کارهای عملی مرتبط یادگیری از طریق فعالیت های عملی
6 وظایف دانشجو مشارکت فعال انجام فعالیت ها و تکالیف کلاسی مطالعه منابع و مباحث کلاسی
7 منبع کتاب کاوشی در تیزهوشی: رویکردهای نوین در شناسایی و آموزش تیزهوشان مؤلفان: النالئونیدوونا گریگورنگو، رابرت.ج استرنبرگ، لیندا جاروین مترجمان: احمد عابدی، عادله شعرباف‌زاده ویراستار: حمیدرضا عریضی سال چاپ: 1395 ناشر: کاوشیار
8 مواد و امکانات آموزشی تخته کلاسی امکان پخش اسلایدهای آموزشی امکان پخش فیلم تشکیل گروه تعاملی در شبکه اجتماعی ایرانی ایتا
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی چندگزینه ای فعالیت های کلاسی