| 1 | جایگاه درس در آموزش و توانبخشی افراد بانیازهای ویژه |  | 
																			
											| 2 | نگاهی چند بعدی به نیازهای و یژه و  معلولیت و پیامدهای آن |  | 
																			
											| 3 | اثرات روان شناختی، اجتماعی و هیجانی معلولیت بر خانواده و اطرافیان مهم |  | 
																			
											| 4 | بهداشت روانی خانواده و اطرافیان مهم کودک با نیازهای ویژه |  | 
																			
											| 5 | واکنشهای والدین و اطرافیان مهم در برابر معلولیت فرزندان |  | 
																			
											| 6 | فرایند مواجهه و سازگاری والدین دارای فرزند با نیازهای ویژه |  | 
																			
											| 7 | خانواده و مراحل انتقالی در افراد با نیازهای و یژه معلولیت در چرخه زندگی |  | 
																			
											| 8 | چالش ها و مهارتهای فرزندپروری با نیازهای ویژه |  | 
																			
											| 9 | شبکه اجتماعی خانواده کودکان بانیاز و یژه ، جامعه و نهادهای اجتماعی و فعالیت های مردم نهاد |  | 
																			
											| 10 | صبر و تاب آوری و شیوههای مقابله با استرس  و فرسودگی در خانواده های دارای فرزند با نیاز ویژه |  | 
																			
											| 11 | خدمات روان شناختی و مشاوره با خانواده و اطرافیان مهم کودک با نیاز و یژه |  | 
																			
											| 12 | راهبردهای یاوری و تسهیل سازگاری والدین در پذیرش و تعامل با مسایل فرزند با نیاز ویژه |  | 
																			
											| 13 | پیشگیری های سطح اول، دوم و سطح سوم ( پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه) درخانواده دارای فرزند با نیاز ویژه |  | 
																			
											| 14 | آموزش خانواده و راهبردهای خانواده محور در توانبخشی و آموزش با تاکید بر مسایل بومی و فرهنگ ایرانی اسلامی |  | 
																			
											| 15 | پژوهش در حوزه  تعاملات و مداخلات خانواده و فرزندان با نیازهای و یژه یا معلولیت |  | 
																			
											| 16 | کیفیت زندگی خانواده دارای فرزند با نیاز ویژه |  | 
																			
											| 17 |  |  |