| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | این درس مقدمه و ضرورتی است برای درک رابطه میان فلسفه و روانشناسی برای دانشجویان رشته روان شناسی | 
																			
											| 2 | هدف کلی | تبیین رابطه میان فلسفه و روانشناسی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | در پایان این درس انتظار می¬رود دانشجویان ضمن اطلاع از انواع مکاتب فلسفی متاثر بر روان¬شناسی؛ قدرت تحلیل و تبیین لازم برای تشخیص ریشه¬های موثر مکاتب روان¬شناسی (در فلسفه¬های قدیم و جدید) را داشته باشند و همچنین با تفکر انتقادی از انگیزه¬ لازم برای امکان و ضرورت تحقق روان¬شناسی اسلامی (با توجهبه مکاتب فلسفه اسلامی) برخوردار شوند. | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | دانشجویان ضمن آشنایی با روابط قابل تصور میان فلسفه و علم (به¬طور خاص علم روان¬شناسی) با اثرات متقابل میان مکاتب فلسفی و مکاتب روان¬شناسی آشنایی بیشتری پیدا می¬کنند.  از آنجا که فلسفه علم، به طور عمده با سه مقوله موضوع علم، روش علم و هدف علم سروکار دارد، ساختار اصلی این درس نیز بر روابط میان فلسفه و روان¬شناسی در همین سه حوزه خواهد بود. | 
																			
											| 5 | روش تدریس | سخنرانی؛ پرسش و پاسخ؛ بحث گروهی؛ گفتگو مبتنی بر مساله | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | مشارکت در کلاس؛ تکلیف هفتهگی؛ تدوین گزارش نهایی | 
																			
											| 7 | منبع | فهرست منابع:
منبع اصلی: 
باقری نوعپرست، خسرو؛ فلسفه علم روان¬شناسی (1398). تهران: سازمان سمت.
منابع تکمیلی:
-	آذربایجانی، مسعود (1400). فلسفه علم روان¬شناسی؛ تهران: انتشارات سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
-	وایسکاف، دانیل و آدامز، فرد (ترجمه ابوتراب یغمایی).(1403). مقدمه¬ای بر فلسفه روان¬شناسی. تهران: موسسه پژوهش و حکمت رضوی.
-	عبدالملکی؛ سعید(1400). فلسفه علم روان¬شناسی؛ تهران، انتشارات مولفین طلایی. | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | سیستم رایانه؛ دیتا پروژکتور و وایت برد | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | گزارش مکتوب 10 درصد؛ تکالیف هفتگی 10 درصد؛ امتحان پایانترم 35 درصد؛ امتحان میانترم 15 درصد؛ مباحث کلاسی 10 درصد؛ ارزیابی شفاهی 20 درصد | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |