| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء دروس نظری و عمومی الزامی به ارزش 2 واحد و بدون پیش نیاز است. |
| 2 |
هدف کلی |
هدف اصلی این درس، تجهیز دانشجویان به دانش نظری و توانمندی تحلیلی لازم برای فهم عمیق و انتقادی چیستی تعلیم و تربیت اسلامی در بستر جامعه معاصر مورد نظر است. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
1. آشنایی با توصیف انسان در قرآن
2. آشنایی با مفهوم¬شناسی در باب تربیت از منظر قرآن
3. آشنایی با اهداف تربیت از منظر قرآن
4. آشنایی با مبانی، اصول و روش¬های تربیت اسلامی
5. آشنایی با مراحل تربیت اسلامی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
1. آشنایی با توصیف انسان در قرآن
2. آشنایی با مفهوم¬شناسی در باب تربیت از منظر قرآن
3. آشنایی با اهداف تربیت از منظر قرآن
4. آشنایی با مبانی، اصول و روش¬های تربیت اسلامی
5. آشنایی با مراحل تربیت اسلامی |
| 5 |
روش تدریس |
سخنرانی؛ بحث گروهی و پرسش و پاسخ |
| 6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در مباحث کلاسی
ارائه تکالیف هفتگی |
| 7 |
منبع |
- باقری، خسرو (1390). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی؛ جلد اول. تهران: انتشارات مدرسه. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته وایت برد و ویدئو پروژکشن |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت کلاسی 10 درصد
تکالیف هفتگی 10 درصد
آزمون میان ترم 30 درصد
آزمون پایان ترم 50 درصد |
| 10 |
فایل |
Pdf File |