طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی با تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و نسبتهای مالی جهت تصمیم گیری آگاهانه/ آشنایی با روشهای ارزیابی مالی پروژه های مختلف و انتخاب پروژه های دارای توجیه مالی در بین پروژه های رقیب
2 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس
3 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته
4 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته
5 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
7 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته شرکت در آزمون کلاسی
8 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
9 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
10 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته شرکت در آزمون کلاسی
11 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
12 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
13 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
14 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته شرکت در آزمون کلاسی
15 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
16 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته شرکت در آزمون کلاسی
17 منبع حسابداری واحدهای کشاورزی حسابداری و مدیریت مالی/ پرویز بختیاری
18 مواد و امکانات آموزشی تخته وایت برد ویدئو پروژکتور
19 نحوه ارزشیابی حضور فعال در کلاس 2 نمره کوئیز و میان ترم 8 نمره پایان ترم 8.5 نمره آزمونک 1.5 نمره
20 روش تدریس پرسش و پاسخ و مسأله محور همراه با مشارکت دانشجویان در زمان تدریس (به صورت سوال از دانشجویان و طی مسیر جهت نیل به پاسخ (که پاسخ همان موضوع تدریس در هر جلسه است) البته لازم به ذکر است که در صورتی که موضوع تدریس به عنوان مثال بیان اصول و ممفروضات یک موضوع باشد لاجرم تدریس مستقیم با رویکرد تبیین کاربرد هر اصل و فرض انجام می شود.
21 جایگاه درس در برنامه درسی دوره هدف از انجام هر فعالیت اقتصادی، کسب حداکثر درآمد خالص با رویکرد تخصیص بهینه منابع مختلف از جمله منابع مالی است. یکی از راههای تشخیص نحوه تخصیص و برآیند تخصیص استفاده از تکنیکهای مدیریت و حاسداری است. بنابراین لازم است دانشجویان رشته مهندسی علوم دام که مباحث فنی رشته را به خوبی فرا می گیرند، با مباحث مدیریت مالی و حسابداری نیز آشنایی نسبی داشته باشند. البته با توجه به اینکه این درس درسی خارج از گروه اقتصاد کشاورزی است، به نظر می رسد بهتر است توسط همکاران گروه مهندسی علوم دام جایگاه آن تکمیل شود.
22 شایستگی های پایه آشنایی با اصول و مباحث اصلی اقتصاد همچون عرضه و تقاضا/ بازار آشنایی نسبی با مباحث فنی رشته مهندسی علوم دام جهت ملحوظ نمودن اتفاقات و رویدادهایر یک واحد دامی
23 اهداف یادگیری تفکر سیستمی، آینده نگر و انتقادی
24 فایل Pdf File