| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تبیین نقش و جایگاه آیات فقهی قرآن کریم به عنوان مهم ترین منبع استنباط احکام و چگونگی استنباط احکام از آیات | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنا ساختن دانشجویان با تفسیر فقهی و چگونگی استنباط احکام از قرآن کریم | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین آیات فقهی، کتب آیات الاحکام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق روش کشف احکام از آیات قرآن کریم | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق، تدبر در آیات قرآن کریم و حل مسائل و شبهات به وسیله آیات قرآن کریم | 
																			
											| 5 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس | 
																			
											| 7 | منبع | گزیده ای از منابع ذیل:
کنزالعرفان فی فقه القرآن، فاضل مقداد سیوری
زبده البیان فی احکام القرآن، محقق اردبیلی
مسالک الافهام، محمد جواد عاملی
آیات الاحکام، مدیر شانه چی | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% |