| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تبیین نقش و جایگاه نظام جزایی اسلام | 
																			
											| 2 | هدف کلی | شناخت دانش پژوهان نسبت به مباحث استدلالی ابواب جزایی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در درک مفاهیم حدود، تعزیرات، قصاص، دیات و شناخت استدلالی مبانی و احکام آنها | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین ابواب حدود و قصاص و دیات و تعزیرات | 
																			
											| 5 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس | 
																			
											| 7 | منبع | اصلی:
تحریر الروضه فی شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی
فرعی:
شرایع السلام، محقق حلی
مسالک الافهام، شهید ثانی
العروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی
تحریر الوسیله، امام خمینی | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% |