| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تبیین نقش و جایگاه ابواب عقود معین به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی و آشنایی با تفصیلی و نیمه استدلالی احکام و مبانی فقهی پاره ای از این عقود | 
																			
											| 2 | هدف کلی | شناخت دانش پژوهان نسبت به مباحث استدلالی ابواب عقود معین | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین احکام ابواب عقود معین | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از شروش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل | 
																			
											| 5 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس | 
																			
											| 7 | منبع | اصلی:
شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی
فرعی:
شرایع السلام، محقق حلی
مسالک الافهام، شهید ثانی
العروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی
تحریر الوسیله، امام خمینی | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |