| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق اسلام | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنا ساختن دانشجویان با مقررات و قواعد کلی فقهی برای حل بسیاری از فروع فقهی و ارتقاء قدرت و توانایی آنها در فهم مشکلات حقوقی و فقهی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین قواعد فقه مدنی و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق اسلام | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل | 
																			
											| 5 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس | 
																			
											| 7 | منبع | گزیده ای از منابع ذیل: مصطفوی، سید محمد کاظم، مأئة قاعدة فقهیة محقق داماد، سید مصطفی، قواعد فقه، بخش مدنی محمدی، ابو الحسن، قواعد فقه | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر: 10 % آزمون نهایی: کتبی 90% | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |