| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تبیین نقش و جایگاه ابواب عقود معین به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی و آشنایی با تفصیلی و نیمه استدلالی احکام و مبانی فقهی پاره ای از این عقود |
| 2 |
هدف کلی |
شناخت دانش پژوهان نسبت به مباحث استدلالی ابواب عقود معین |
| 3 |
شایستگی های پایه |
توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین احکام ابواب عقود معین |
| 4 |
اهداف یادگیری |
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از شروش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل |
| 5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس |
| 7 |
منبع |
اصلی:
شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی
فرعی:
شرایع السلام، محقق حلی
مسالک الافهام، شهید ثانی
العروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی
تحریر الوسیله، امام خمینی |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% |
| 10 |
فایل |
Pdf File |